Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

tisdag 16 januari 2007

Någon sorts likgiltighet.

Jag orkar verkligen inte bry mig om skolarbete just nu. I allafall inte mitt eget. FN-rollspelet är jag gladeligen med och planerar, likaså besöket av Namibianer till detsamma. Men projektarbete? Matte? Tiskenarbetet? Psykologi? Jag orkar verkligen inte bry mig. Det drabbar ingen annan, därför blir det prio två. Ser allting bra på utan, ingen annan behöver lida, då är allt jättebra. Men det är det inte.... Jag känner mig apatisk till allt vad skolarbete heter, och orkar inte ta tag i någonting som inte rör någon annan en mig. Har jag en tydlig deadline, ett slutdatum då jag vet att det måste vara inne, då gör jag skiten.
Men som projektarbete - jag har en månad kvar - men jag har ingen motivation alls! Det känns bara jobbigt och tråkigt. Usch. Jag får ingenting gjort, och jag är bara likgiltig och apatisk och villa bara göra någonting annat, komma bort, inte tänka på skolan, inte tänka på matte, projektarbete eller Tisken. Usch. Jag har haft bättre kvällar.

Evig pint.

Jag gillar den här bilden. Den är Namibia.
(det är bra att det faktiskt finns människor i min vardag som gör det gråa mindre grått, och för att inte säga färgglatt. Tack. <3)

2 kommentarer:

Martina sa...

Ååh, jag har kommit på en jättefiffig idé. Du saknar motivation, jag saknar motivation, då borde vi ju kunna motivera varandra; minus gånger minus blir plus! =)

Jag är ju för smart ibland... :P

Filip sa...

SEMESTER säger jag bara!