Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

söndag 18 januari 2009

Guld-afton

Gårdagen var verkligen en guldkväll, i dubbel bemärkelse. Kvällen tillära skulle årets upplaga av P3 Guld-galan äga rum här i Göteborg, där P3 prisar förra årets bästa artister. Hade först inte tänkt gå, men när en vän vann biljetter och var oförmögen att gå kunde jag bara inte motstå att lägga rabarber på de två plåtarna. Efter lite råddande fick jag tag på trevligt sällskap as well, och vi begav oss på lördagsaftonen glada i hågen mot Scandinavium.

Efter lite mingel och en öl begav vi oss för att försöka uppsöka våra platser, och blev förvånande gång på gång över vart våra platser var. Det stod 156 & 157 parkett, vilket i sig skriker bra plats... Efter mycket irrande och letande hittade vi till sist våra platser - längst fram till höger, andra raden. Bakom oss låg det lappar där det stod "Håkan Hellströms band", och vi insåg att vi hamnat mitt i smeten, minst sagt... Vi nöp varandra i armarna, innan vi fattade att vi faktiskt satt där, bland gräddan av Sveriges musiker, redo att uppleva en show utan dess like. Anders "Ankan" Johansson var det som ledde det hela, kända tv- och musikprofiler delade ut priser, och flertalet bra artister gjorde minnesvärda framträdanden. Håkan sparkade igång hela kalaset med en svängig "För en lång lång tid", sen blev det bara bättre. Det mest minnesvärda under aftonen var nog Markus Krunegård, som sprang in på scenen efter att Hello Saferide gjort en väldigt speciell version av "Anna" tillsammans med Detektivbyrån, som direkt efter avslutat framträdande från Annika Norlin rev av en ytterst minnesvärd version av "Jag är en vampyr". Detta tillsammans med tidigare nämnda artister på scenen, samt Firefox AK. Endast typ 15 meter från mig.
Sinnesstämningen kan nog inte beskrivas med annat än WOW, det hela var så absurt att det inte riktigt gick in i skallen. Efter galan träffade jag på Frej, som uppträtt med Maskinen och avslutat hela galan, som tyckte jag skulle hänga med på efterfest. Efter att ha tokringt i 3 timmar fick jag till slut tag på honom, då han berusad var på väg från Scandinavium upp mot hotellet och efterfesten. Jag gav upp, och fortsatte istället att ha trevligt med M och F, och hamnade efter en visit på Chez till sist på Styrbord Babord.

Jag kan inte vara annat än nöjd och glad, känns som något som inte kommer hända mig igen det närmaste decenniet. Det var galet. Sjuuuukt kul.

Inga kommentarer: