Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

måndag 19 januari 2009

Kph

Så var det tillbaks till verkligheten igen, befinner mig i skrivande stund på den danska sidan av Öresund. Sitter på SJ's bas uppe på åttonde våningen och kikar ner mot ett mulet och snålkallt Köpenhamn, och gör mitt bästa för att fördriva de 4 timmar jag har här tills tåget norrut går igen vid 14:57. Rätt drygt egentligen, i synnerhet nu när det inte finns någon värme att räkna med, att ha ett fyra timmar långt uppehåll i Köpenhamn utan att egentligen ha någonstans att gå. Å andra sidan är det bättre som det är nu, då jag har fullt betalt under hela dagen, hellre än att ha ett vilorum och bara få kvartstid... Har i allafall en grymt trevlig tågvärd, Helsingborgaren Vesa, så man är ju i gott sällskap iaf.

Är i övrigt sjukt trött idag eftersom jag hade svårt att sova igår. Var egentligen rätt trött, men hade bestämt mig för att se "Catch me if you can". Självklart kom jag inte i säng förrän halv 11, och eftersom filmen förflöt under nästkommande två timmar decimerades min nattvila till ca 5 timmar eftersom klockan ringde vid 06:00. Heja mig. Nya kostvanor och hälsosammare dygnsrytm för att mota bort min förkylning jag haft i närmare 1½ år nu skulle det ju vara, men det gick ju sådär...

Tisdag-torsdag kommer jag att köra Sthlm-Karlstad-Sthlm, kommer bli skönt att få några dagar på bortaplan, och tänkte försöka passa på att ses med några gamla favoriter. Var några månader sen jag var i el Stockholmo nu, så det kommer bli riktigt schysst.

Nåväl, gottogo. Adjöss!

Inga kommentarer: