Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

onsdag 14 oktober 2009

Skrivet i Kina, dar blogspot inte ar bra nog.

Forvanansvart hur mycket man kan sakna hosten. Jag har som bekant aldrig varit mycket for host med allt vad den innebar. Bara vetskapen om att man gar mot morkare tider, att the best is yet to come, javisst, men att det minsann ar en hel bergskedja som ska passeras dessforinnan. Bah. Hosten har och kommer nog alltid pa ett eller annat satt att forknippas av mig som en nedgang. Mot nagot samre, morkare, mindre varmt, obekvamt. Som en troja som skaver, fast den sag sa fin ut dar den satt i skyltfonstret. Jag har kort sagt for denna arstiden, och det ar nog troligtvis den arstid jag haft svarast for. Nar jag sen, for forsta gangen i mitt liv, liksom hoppar over en, nastan tva arstider, da ar det som att laget ar helt annorlunda. Slogs nyss av en ny typ av hostangest., en angest over att missa hosten, hur konstigt det an ma lata. Trots regn pa vag hem fran bussen, trots karlek som aldrig tycks vilja falla pa plats, trots motiga dagar pa jobbet, trots trots. Plotsligt saknar jag de fina delarna av hosten. Jag saknar kanslan av att krypa ner under en filt, dricka te. Jag saknar att ta en promenad under farggranna trad och diskutera livet i sallskap av en kar van. Jag saknar kanslan av att komma in efter att ha varit ute i hostrusk. Man saknar inte kon forran baset ar tomt, som det ju hueter, och ack, ack. Det stammer ju forfasen. Det kvittar hur gront man far sitt eget gras, man blir aldrig nojd. Alltid ar det nagons gras som ar gronare, aven om man sjalv haft det.

1 kommentar:

Martina sa...

Alltså; lägg ner! Hösten är fan aldrig något att sakna. Det borde väl jag veta, som har levt med den som ett rutten plommon i halsen i två månader and it's more to come. Du kan försköna hur mycket du vill, men hösten är alltid kall, blåsig, regnig och bara ett par dagar innehåller fina färger, sedan trillar de av och allt blir slask och grått. Så sluta sukta, här finns ingenting att få. Mer än kramar och te, men de kan man ha även när det inte är höst - när det är vinter t ex. Och förövrigt vet jag minsann hur mycket du brukar svära för dig själv (eller för andra kanske?) när det blåser och är jävligt som det är på hösten. Inget fint alls med det, så njut av sommaren och smoggen du. Något annat att svära över som omväxling :P