Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

måndag 28 september 2009

Valkommen till Mongoliet.

..och jag svar for mig sjalv, nar du inte ar inne. Inser dock i samma sekund, att klockan ar sex timmar mindre i Sverige an den ar har. Att det snarare ar sunt att du inte sitter som naglad, du vet, gor saker. Du vet. Men det finns stunder da jag onskar jag hade dina ord.

Mongoliet har mott mig med oppna armar, och sa gjorde aven Golden Gobi, vart billiga hostel. Ganska kontrastrikt land Mongoliet, dar tullen ar en del av smugglingen, dar ett par bra horlurar (de forra strok med for nagon vecka sen, och jag har levt med endast en och en glappande oronsnackor sen dess. HU!) kostar mindre an en spritpenna. Har gjort ett uttag pa 300 000 Tukruk. Landet dar tiggare sitter med hogar av sedlar framfor sig. Annu ett land av kontraster, men ett land med destobattre engelskakunskaper, och det kanns verkligen fantastiskt. Livet pa vag borjar bli vad det var tankt att bli.

Tva veckor har forflutit, och det har kants som fruktansvart lang tid. Hur kommer da den narmaste tiden att kannas? Jag vet inte. Det enda jag ar saker pa ar imorgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Längesedan du skrev något...

Per sa...

Anonym: Ge dig tillkanna och sag att du saknar mig istallet! Och on the road ar det svart att prioritera blogg framfor resande, i synnerhet som datortillgangen ar sa sporadisk. Folj resan pa resdagboken istallet, anvandaren ar ater 170. Welcome!