Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

fredag 11 september 2009

Tack för kaffet, pt.II

Jag antar att jag borde försöka plita ner något närmast poetiskt och tänkvärt här. Om hur förändringens vindar blåser, om att leva för dagen, och om att återvända. Om att möjligheterna är oändliga, om hur absurt hela denna resans existens känns, och om hur jag tänkt mig att mitt närmaste halvår kommer att se ut. Vad jag förväntar mig, att jag kommer att sakna hemlagad mat och ett eget boende. Om hur bortskämd jag är med vardagens faciliteter, om hur min nya meny lär förgyllas av diverse olika smaker nudlar och soppor. Om packning, om glömska, om livet. Om resfeber. Visdom, när den är som bäst och mest talande.

Men jag skiter i det.

Jag känner mig ganska färdig just nu, vilket känns sjukt. Har suttit med mitt iTunes i kanske 12 timmar totalt de senaste 4 dygnen. Redigerat, taggat, taggat om, och tagit bort. Putsat, filat, maxat. Blev klar för ungefär en halvtimme, och sitter nu förnöjt och ser iPoden uppdatera fil 482/3319. Väskan står färdigpackad i hallen. Gick läskigt bra att packa, och jag landade på ringa 15 kilo packning, vilket också är sjukt. Vafan har jag glömt, så lätt som det hela blev?? Bankkortet kom också (mot all förmodan!) idag. Återstår bara att vänta på koden till detsamma, som lär komma typ närsomhelst. Ska kolla upp lite mer info kring just ICA-banken imorgon, men sen så. Sen kan jag åka, typ. På måndag. Men jag lämnar Borlänge imorgon, och det känns lite overkligt. Som hela denna resan.

Måndag eftermiddag, 17:00. Då går båten till Helsingfors. Då smäller det. Då jävlar. Därefter kan mitt äventyr följas på http://www.backpacking.se/ med användaren 170. Jag lär säkerligen skriva och tjata om det igen, men skriv upp det, det är viktigt.


Här hade jag också kunnat avrunda med några visa ord från någon artist (som ju som bekant har en förmåga att sätta ord på sånt man själv inte alltid är kapabel att göra), men jag skippar det. Inte nu, inte i natt. Jag har en himla massa tid på tåg att komma på något smart att säga själv. Lovar att återkomma med något smart och genomtänkt en annan dag. Tummis, jag lovar. Tack, och godnatt.

2 kommentarer:

Martina sa...

kära vän, din användare på backpacking.se existerar inte enligt dem. gör något åt saken, jag vill följa med dig! puss! (ps, en sån där ryggsäck tänkte jag också köpa, fast den fanns inte när jag skulle köpa...)

Perra sa...

..men det var ju för att jag sa fel, fattaruväl. Där heter jag kompromissen. Det som gäller (trodde jag du förstod) är resedagboken.se, och inget annat. http://www.resdagboken.se/Default.aspx?documentId=3&section=journey&journeyId=372406&userId=259922 kan vara en länk ifall man vill se vad jag ska ta mig för.

(Ryggsäcken är fest! Skitbra rygga, nöjd som fan. Snygg, dessutom.)