Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

onsdag 12 september 2007

D-dagen

Så var den alltså här - dagen då jag för första gången inte klassar mitt föräldrahem som hem. Vad som jag nu kommer att klassa som hem vet jag faktiskt inte, mycket beroende på att jag för stunden inte har något.... Min tillfälliga bostad är hos några trevliga proggare i Göteborg, mina kära kamrater. Menmen, jag hårdbevakar blocket, och har en annons upplagd (igen) på blocket...

Dock känns det jävligt pissigt att jag blev av med min förra lägenhet där jag skulle bo. Klantig som jag är sticker jag till Riga helgen innan jag ska flytta utan att för den sakens skull kontakta hon jag ska bo med (trots att vi inte hörts på ca 1½ vecka, och att jag kommer hem först 2 dagar innan flytt...), och jag sitter ironiskt nog vid en dator och surfar i Riga, fundrar om jag ska logga in på min mail, men struntar i det. När jag kommit hem till Sverige igen kollar jag min mail, och konstaterar att jag fått 3 mail från henne. Först skriver hon "Det börjar dra ihop sig, kanske bra att stämma av så jag vet när du kommer..." fredagen förra veckan. Nästa mail kom 2 dagar senare, då hon skriver att hon kommit på att hon inte har mitt mobilnummer, och att hon behöver komma i kontakt med mig. Och så slutligen i måndags, en timme efter att hon sänt mailet loggar jag in och läser "Så du är inte intresserad längre. Jag kommer hyra ut rummet till en annan. Lycka till! Mvh Linda", efter många försök får jag till sist tag på tjejen ifråga - och då var det för sent. Hon hade redan varit i kontakt med den nya hyresgästen, så mina skepp var nedbrunna och sänkta. Så ja, det är bara att bita i sura äpplet och slåss lite med bostadsmarknaden här i Göteborg. Menmen, ska och kolla på ett rum i östra Gbg imorgon förmiddag, 2000 i månaden lät ganska så överkomligt... Har lagt ut lite krokar här och var, så vi får se vart jag hamnar.



Helgen i Riga var trevlig, trevligt sällskap, billig resa (båten gick på strax över 700, käk, sprit, mat och allt gick på ca 1500, varav jag kommer få tillbaks ca 500 för utlägg och sprithandel), och skönt att komma bort ifrån Borlänge för en helg och hitta på något med Mackan för sågottsom första gången på hela sommaren. Så det var trevligt.















Nu stundar några samtal i eftermiddag, en öl med Albin och Adam ikväll, ett par nätter på soffan, några besök i jakt på bostad, och jobb från imorgon eftermiddag. Trots en jobbigt stor klump i magen på tåget i morse och knappt 3 timmars sömn i natt känner jag mig ganska så positiv - jag har boende tills jag fått tag på något eget, jobb har jag också kirrat, så jag har goda förhoppningar att det kommer lösa sig inom en snar framtid. Göteborg blir nog bra.

Inga kommentarer: