Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

lördag 15 september 2007

A place called 'home'.

Nu är det klart, nu finns det inga tvivel längre - nu har jag ett ställe, ett rum, som jag kan klassa som mitt eget, som jag kan kalla mitt - idag flyttade jag in. Men tro inte att jag ligger och myser i bäddsoffan/sängen (det är nämnligen samma sak i min nya bostad) för det, nejnej. Jag sitter nere i matsalen på ett litet hotell i Växjö och surfar. Jobbade idag, och smart som jag är tar jag inte tummen ur arslet och packar ihop mitt pick och pack hemma hos proggarna i tid, utan inser på spårvagnen in till stan att jag antingen kommer att bli tvungen att springa från och tillbaks till busshållplatsen på 10 minuter för att hinna till rätt buss och till jobbet i tid. Egentligen är det strax över 5 minuters promenad på samma sträcka egentligen... ALTERNATIVT skulle jag bli tvungen att ta en taxi in till stan. Jag valde det sista. Menmen, jag hann slänga in mitt pickopack, och fick packa upp det viktigaste och slänga i det nödvändiga i jobb-väskan, och slutligen svida om till jobbkläder, så var det bara att fara in till stan igen sen... Och ja, första kvällen när jag äntligen har skaffat mig ett eget kyffe - då sitter jag här, i Växjö, tillsammans med min dator och en uppäten sallad. Spännande värre.

I övrigt känns Göteborg okej, det har tagit emot mig med öppna armar, och några nätter i proggkollektivet var bara trevligt, härligt att ha någon att språka med när man kommit hem efter jobbet. Imorgon eftermiddag kommer jag hem till mitt rum igen, och jag tror ärligt talat att jag inte kommer hitta på såvärst mycket, bara ta det lugna, njuta. Klart det känns lite ensamt här i Göteborg ibland, allt annat vore lögn - men jag är stortsett nöjd, känns bara onödigt att klaga. Göteborg är bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag saknar våra samtal under nätter och kvällar, likaså våra konversationer. du känns långt bort, även fast du ändå är närmare nu...
kram och tanke/frida

Anonym sa...

Dålig uppdatering här, tycker jag. Något måste ändå hända i storstaden, so tell me mate :-)
/Mika