Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

onsdag 8 april 2009

Sommar i Dalom

..bland hägg och syrén, det blir det om två månader kan jag lova. I verkligheten har jag rest bakåt i tiden en månad känns det som. Snön ligger kvar på sina håll, lerväg och regn. Inte precis vad jag förväntat mig, än mindre hoppats på. Men hursomhelst, kom ikväll fram med tåget till Borlänge, och jag kommer vara här i en vecka. Huvudskälet till visiten på hemmaplan är att tillsammans med hela la familia göra ett krafttag och röja ur huset. Eftersom vi, som nog borde vara allmänt känt vid det här laget, kommer sälja mitt barndomshem som min morfars farfars nånting byggde för mer än 100 år sen finns det några generationers bråte att rensa ut. Så ja, steg ett är väl pojkrummet, steg två... resten. Ja, det finns lite att göra, hursomhelst.

Planerna för resan börjar så sakta få lite fragment här och där. Med lite tur kan jag redan ha fått napp på ressällskap, och saker och ting blir många gånger lättare om man är två som planerar tillsammans. Och roligare. Så ja, då får man börja ta reda på lite mer detaljer, vaccinationer, reseplaner, visum, utrustning... Jag är glad att jag har framförhållning. Med ungefär ett halvår kvar känns det gott att veta att jag inte behöver stressa.

Kläckte mina planer för mor och far idag också, de lät enhälligt positiva. Klart du ska ut och resa, res medans du kan, det gör du rätt i. Känns så skönt att ha 100% stöd hemifrån, blir liksom lite lättare att planera då, eftersom man kan ha en dialog även med dem. Positivt.

1 kommentar:

Max sa...

Hej Per, jag utlovade en bob hund-recension på vår blogg, och den finns nu att läsa, klicka bara på mitt namn!