Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

söndag 26 april 2009

Du är den klaraste blixten (men ingen hör smällen)

Tre av fem avverkade, lika många playlists har jag fått i min ägo. Mer än halva bob hund-turnén är avverkad för min del, nu återstår maxade helgen nästa vecka med guldspelningarna på Trädgårn i Göteborg och Cirkus i Stockholm. Båda spelningarna kommer bli riktigt speciella, eftersom jag känner såpass mycket folk som ska på båda. Dessutom ryktas det om att de tre olika vinylerna som nya skivan släppts som kommer att finnas tillgänliga då. Ser fram emot, oh yess. Extra kul igår när jag skulle köpa affischer och 1900-skivan, och merchkillen kände igen mig så väl att han envisades med att få bjuda på de 4 affischerna samt öronproppar. Humor.

Vi har dessutom blivit en herre till i hagen på Pennygången. Vår gode vän S står bostadslös fram till början av maj, och kommer husera här i några veckor. Vi är 3 på 2,5, lite trångt men funkar. Fint så. Men det är trevligt sällskap, vilket gör problemet med nycklarna (2 nycklar på 3 pers är en svår ekvation) värt det, mer eller mindre. Har btw, på tal om vad som helst, blivit datalös för ungefär en månad framöver. Detta pga en trasig sladd, men tre års tilläggsförsäkring vid datainvestering tycks ha varit på sin plats.


Jag vet inte om det är för att jag är trött eller att jag efter 3 dagars "turnérande" har ångest över att ha landat hemma igen, men det är en lite skum, obehagligt grå känsla som fallit över mig. Just som man tror allt har ordnat sig vill man vara gladare. Vår och sol, men den sprudlande vårkänslan verkar inte vilja infinna sig. Folköl i goda vänners lag i park i all ära, men var är den sprudlande vårkänslan och förälsken i livet, solen, en flicka och värmen? Sucks bigtime. Gräset tycks alltid vara grönare på andra sidan staketet, hur grönt gräset än må vara på den egna sidan.

Hör dessutom om folk som planerar flytt och jobbsökeri på annan ort, S verkade inne på Malmö och tåg i augusti. Jag är också sugen på det, men jag ska ju ut och resa... Och så får jag ångest över det, fastän jag inte behöver ha ångest över det, eftersom jag ju ska ut och uppleva livet från den bästa sidan dessförinnan!! Men plötsligt tycktes allt så grönt, där nere, Möllan... Fan, jävla gräs.

..och jag som inte ens är allergisk.

Inga kommentarer: