Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

söndag 5 april 2009

Some good old cath up

Solen och värmen tycks äntligen ha kommit för att stanna, och jag njuter i fulla drag. Våren är kommen, och det med besked! Har kunnat gå lättklädd utan varma tröjor de senaste dagarna, och det är bra såååå skönt. Jag är till och med i faggorna för att köpa longboard, jag och E kommer att göra Slottskogen till en farlig plats i sommar kan jag lova.

I fredags var det dessutom lite hederlig gammal catching up som stod på menyn, och som det fångades upp. Inramat runt en trerätters middag och en massa rödvin, kunde inte bli annat än en trevlig kväll. Soon again I hope, och då får det nog bli min tur att stå för fiolerna.

Igår stundade diverse trevligheter, mjukstartade vid 5 på Stigberget med öl i eftermiddagssolen innan vi drog oss vidare ut mot obygden på Hisingen där vi hamnade hemma hos en kollega för lite trevligt umgänge och ytterligare alkoholförtäring. Efter någon timme tog vi en taxi till Röda Sten, där Göteborgsaftonen frestade oss med Skoldisco. En riktigt trevlig kväll, om än lite litet sällskap. Hamnade till sist på Rockbaren, där det var tänkt att jag skulle möta upp ett gäng från förfesten, men det gick ju sådär... Skyller på fylleri och sen ankomst.

Har i dagarna till och med varit ute och sprungit, två gånger dessutom. Jag och M har gjort vårt bästa för att kunna komma igång (eller ok, bästa kanske är att överdriva, lite för mycket öl och söndagspizza för att man ska kunna säga "sitt bästa" med gott samvete), dock satte min återkommande/konstanta förkylning stopp för kalaset under den andra löprundan. Köpte förkylningspreparat och skall hem till Dalarna en vecka (åker på onsdag kväll, direkt från Stockholm), det får jag hoppas gör susen.

Fattas bara det här med vårförälskelse, den närvarar väldigt frekvent med sin frånvaro.. Sjukt fånigt att man tycks se de förälskade paren överallt, ytterst opraktiskt då man själv.. inte precis skulle ha något emot en vårig romans. Aka blir stirrig av alla äckligt förälskade människor. Men äsch, kul att folk är förälskade, jag är inte missunsam inte... Men nåväl, Köpenhamn över dagen imorgon, pass till Stockholm på tisdag, Karlstadvända på onsdag, och hem till Borlänge på onsdag kväll. Det är en plan.

1 kommentar:

Martina sa...

Buuhuuuu! Jag vill inte aka hem! Jag vill stanna har, eller dar, i Picton, dar jag vaknade imorse men inte langre befinner mig. Jag vill aka hem igen1! (dvs, jag vill aka tillbaka till Picton! och till diverse folk som finns dar). Buuuuuuuu!!!

Men, pa tal om din blogg; finns i Borlange pa mandag! Du maste! Du maste finnas dar jattelange, hela kvallen, eller flera veckor! Du ar behovd. Jag har ett behov av att traffa dig. Sa. Finns dar!

Puss!

(japp, jag ar ett utropstecken av diverse olika slag idag..)