Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

onsdag 15 april 2009

Tillåt mig att förälska mig ännu en gång.

Okej, för någon månad sen trillade jag in på Twitter. Som de senare kommits att hajpas något enormt.

Men idag fann jag något än mer underbart - Nanoblogg! Mikrobloggandet känns plötsligt grymt informativt, och ofta känns det som att det ligger mer tanke bakom ett nanoblogginlägg än ett mikroblogginlägg. Man tvingas tänka efter och begränsa sig på ett annat sätt. Och jag tokgillar.

Att blogga är ett hästjobb, det vet vi ju. Att hålla koll på vad som är intressant, läsa vad andra skriver, analysera, samla in länkar och sen posta sin egen åsikt. Nej tack. Och sen har vi det här med mikrobloggar, det senaste. Hetaste flugan. Alla gör det, hur kul är det då? Tacka vet jag nanobloggandet, det är bannemig indie.

Jag älskar ord.

3 kommentarer:

Sanna sa...

Fabulöst!

Sanna sa...

(I'm in.)

din bitch sa...

det där är ju så larvigt mycket pretto att jag blir kräksjuk. skaffa facebook som alla andra, bli som folk!