Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

måndag 4 maj 2009

Den fantastiska helgen

Åh, det snurrar i min skalle, bokstavligt talat. Föregående helg har gett mig ohälsosamt många intryck, gett nytt liv min förkylning och min hals en omgång. Två dagar bob hund har förärats mig, dessutom i fantastiskt trevligt sällskap. Detta var utan tvekan den mest maxade helgen på länge, och lär rycka upp mig för veckor framöver - ty dessa rötter skälver av kampvilja, kompis.

Så många intryck, ett helt galet dygn, och så sjukt mycket att tänka på. En funnen själsfrände, djupa diskussioner fram till småtimmarna, sympati, bekräftelse och samförstånd. Galet är det enda jag förmår beskriva det hela med, men det var det verkligen. Hela jag har liksom fyllts av ett livselixir som fyllt mig rågad. Energi, kickar och glädje. bob hunds avslutande spelningar var verkligen magnifika, och värmde mig hela vägen från hjärtat ut till fingerspetsarna. Allting är verkligen inte enkelt, och saker och ting blir verkligen aldrig som man vill, men som helhet har denna helgen varit fantastisk. Helt fantastisk.

Nu åter till verkligheten, tidiga morgnar, inget Earl Grey på serveringsvagnen och kontantbrist. Men ja, efter dessa två galna veckor bör jag väl vara aningen återhållsam med galenskap det närmaste halvåret, sådär bara för att kompensera liksom.

Inga kommentarer: