Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

fredag 22 maj 2009

Svenska moln, danskt solsken

Har tagit mig ner till Köpenhamn, åkte tåg. Lugn dag, Himlafärdsdagen igår avlastar idag. Tack. Handdatorer har vi börjat med, dock utan att kortköpstillåtelse. Dum kortköpsfunktion, ville lägga till två ytterligare styckbitar vid en transaktion igår, som sen inte gick att ta bort. Dumt, sådär.

Fick sällskap av en vän i natt. Sällskap för natten, på ett högst osexuellt sätt, men trevligt ändå. Lite fel tidpunkt, var inte på humör eller osysselsatt nog för att diskutera hans sexliv, men trevligt ändå. Lite för sent, lite för lite ambition av dygnsrytm, lite för lite anledning till att stanna vaken länge, men trevligt ändå. Sällskap är fint.

Lite trevligt, att folk läser det här. Du, och andra som på något sätt hittar hit, och återkommer. Det må bara vara siffror, men tjugofem är ett stor tal för en liten ambition. Detta trots mitt tillkortakommande med bilder, vilket de säger ska använda i en intressant blogg.

Ikväll blir det kalas är det visst tänkt. Hör mig för med R om jag ska uppvigla fina människor att sällskapa. Vore fint med ytterligare trevligt sällskap till vad som verkar bli en i övrigt trevlig kväll, om än lite sen. Sen, i både tempus- och ordklassbemärkelse. Slutar inte förrän 22:50, så det blir sannerligen senare. Först ska jag förse mig med lite dansk alkohol.

(upptäckte just att tempuset 'imperfekt' är hänvisat till vad man nu kallar "äldre litteratur", och att det numer kallas preterium. Synd, imperfekt som är så fint.)

Inga kommentarer: