Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

torsdag 28 maj 2009

Sömnlös i Högsbohöjd

Vaknade vid halv 8, och kunde inte somna om. Seriöst, när hände detta senast? I synnerhet som jag var ute och slirade på nattkvisten igår. Drack några öl och kollade fotboll (mycket intresserat och engagerat, jag lovar) tillsammans med S och M på Kvillebiljarden igår. Unnade mig att sällskapa med herrarna efter att jag efter många om och men lyckats byta bort min sena fredagstur, vilket möjliggör trevligheter på annan ort. Mycket fint.

Fann i utkastet ett blogginlägg från i natt som nog trots allt gör sig bäst som det är nu, som ett utkast. Kanske publicerar jag en dag ett Best of Utkast-inlägg, men den dagen är inte idag. Inlägg BÖR åtminstone innehålla ett uns av vettighet, något som gjorde att nattens hopkok av superlativ tillkortakom.

Det är stormbyar som härjar på bästkusten i dessa dagar, är ytterst tacksam för att Göteborgsvarvet inföll för två helger sen och inte denna helgen. Regnovädret i natt fick mig att spontanlöpa barfota ett varv runt gården, uppfylld av stundens ingivelse. Regn är fint, hur många gånger jag må ha svurit över vätan under festivalkonserter/jobb/golfrundor/promenader så kan jag inte göra annat än att komma till slutsatsen att jag gillar regn. Det är rofyllt, romantiskt klichéaktigt och bara ljudet får mig i något lätt meditativt tillstånd.

Avslutningsvis; denna fann jag på ljuva Spotify (hinthint), och var något av det roligaste jag hört på länge. Fastän den fanns med på någon skiva med gamla kultlåtar har jag aldrig ens hört talats om den. Hursomhelst; Per Myrberg - Gul, gul, gul är vår undervattensbåt.

Inga kommentarer: