Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

tisdag 5 maj 2009

Dreaming my days away

Kontraster är grejen, verkar det som. Ösregn och välmarinerade skor (från utsidan, bör tilläggas) när jag kom till jobbet i morse, regn när jag övergav Ängelholm vid kvart över 12, och strålande sol med snålblåst när jag slutade vid halv 3. Dryga kontraster, eftersom man har svårt att anpassa ytterplaggsvalet för dagen med vädret för stunden.

Har gått runt och varit trött stort sett hela dagen. De två helgernas vilda leverne, som mer eller mindre eskalerade i le Grande Finale i Stockholm i lördags, har satt spår i mitt redan så utsatta (för att inte säga frånvarande) immunförsvar. Sömnbrist som fortfarande hänger kvar sen helgen, och en dygnsrytm som inte är synkad med mina tidiga jobbmorgnar ställer till besvär för mig. Sjukt jobbigt att hålla fanan i toppen när man redan går på knäna. Med inte ens två veckor kvar till Göteborgsvarv och halvmara känns det för stunden rätt pressat. Funderar på att försöka finna ingefära imorgon på S's vänliga förslag. Jag är å det närmaste desperat, så jag tänker trycka i mig pecket. Äckligt eller ej, här måstes bli frisk.

Träffade btw A idag, första gången på riktigt länge som vi sågs "på riktigt", den typen är ju ute och far hela tiden. När jag sen nämner min resa muttrar hon om orättvist, det finns nog inget mer rättvist om man nu ska jämföra resehistoriken... Men ja, planerna ligger rätt lågt just nu, hämtade Lonely Planet-böckerna som jag beställt om Transsibiriska och Sydostasien idag, så nu blir det läsa och fundera på tågen i ett par dagar. Jag behöver annat att tänka på.

Words are flowing out like
endless rain into a paper cup
They slither while they pass
They slip away across the universe
Pools of sorrow waves of joy
are drifting through my open mind
Possessing and caressing me

Inga kommentarer: