Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

söndag 24 maj 2009

Dagen efter igår

Efter två galna men trevliga dagar, aftnar och nätter har jag äntligen landat i hemmets lugna vrå. Eller lugn och lugn, det ser som vanligt ut som kaos härhemma (städryck, någon?), men det händer verkligen ingenting. Ingenting. Skönt, men lugnt på gränsen till obehagligt lugnt.

I förrgår vankades det kollektivtillställning. Investerade lite alkohol i Danmark (missförstod totalt pga min bristande danska och tabbade mig som fasen. Två dåser 33cl 4,7% cider för 30 spänn, det var minsann prisvärt tänker jag och plockar på mig två fyrpack. När jag sen analyserar kvittot inser jag att jag köpt 8 burkar cider för 120DKK. Vilket jävla kap, över 20SEK per burk. Måtte det smaka gott så in i..) och jobbade mig norrut igen, slutade i Göteborg 22:45. Mötte L och J (som jag inte träffat sen den vackra homo-manifestationen på första maj) och sällskapade mot Ringön. När vi väl kom dit var det inte så mycket folk som jag trott, och M och R hade redan dragit vidare till Röda Sten. Men det var trevligt umgänge och fint liv, en riktigt fager afton, gick och knöt mig i R's säng framåt fyratiden (tror jag det var, dimma.)

Lördagen var lugn med råge. Vaknade vid lunch, åt ostmackor och kikade youtube tills klockan blivit sen eftermiddag. Tog tag i våra liv, åkte till Järntorget. Falafel, uteserveringsöl*2, kvällsolscigarr och Alfapet till önskemusik på Kellys fulländade aftonen (trodde jag), innan vi drog vidare till Almedal. Vår vän M lurade dit oss med löfte om studentpub och billig öl. Glada i hågen sällskapade vi med en hög utländska studenter från spårvagnen, och hamnade till sist med öl i hand på ett tak farligt långt över marken, men i sällskap av en fransyska och några fler fina människor. En sån där stund då man älskar livet lite extra. Känns som att det faktum att jag tappade typ 400 trots allt var prisvärt för den kvällen.

Idag var jag galet seg, 3 timmars jobb var ingen dunderkur precis, men jag genomlevde det också.

Dock suger min ekonomi verkligen just nu, måste börja kika på det här. Utgifter minimeras och inkomster maxas, allt för att kunna resa enligt planen i höst. Det blir nog bra.


(har gått varm i mitt huvud de senaste dagarna. Tack S för att du hjälpte mig att finna denna, finns nog inte många låtar som är mer catchy)

Inga kommentarer: