Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

torsdag 24 december 2009

Julefrid.

Okej, vill inledningsvis be om ursakt for ratt bristfallig uppdatering sen jag gav mig in i mig sjalv. Om det undgatt nagon overlevde jag (mot alla odds, eller, ja, oddsen jag pa forhand forarade mig sjalv med) 10 dagars eftertanke och ett tappert forsok till liv i nuet. Det var sannerligen nagot utover det vanliga, kanske till och med utover det ovanliga. Haftigt, iaf. Aven om det resulterade i att julaftonsplanerna fick omformuleras fran paraplydrinkar och sand mellan tarna till ett par dagar i Bangkok runt juletid. Liksom, vart. Prioriteringar.

Kvallen lar nog bli ratt ojulig, arligt talat. Varmde upp med lite Frank Sinatra-julskiva pa mitt rum (i det sunkiga vandrarhemmet jag kommer att flytta ifran imorgon - det var ju i alla fall billigt). Ett par ol pa det i annu okant sallskap, julstamning har jag fatt ackligt mycket av idag anda genom att vandra i ett stort kopcentra som liksom... var besudlad av alltfor mycket jul. Julskivor pa repeat. Glitter. Tomteluvor. I ett land dar 95% ar buddhister. Eller en ratt schysst minoritet pa 0,5% kristianer. Att leka med tanken pa hur Sverige gar i taket over Ramadan ar liksom latt roande.

Naval, jag fick iaf lite julstamning fran hemmaplan. Ett skypesamtal pa en timma med mor, far och syster (och ev. forhoppningsvis ytterligare ett for att fa hora syster #2's ljuva stamma) var valkommet och underhallande. Schysst nar man kan kommunicera trots nagra tusen kilometer och 6 timmars tidsskillnad.


God jul, kara vanner!

3 kommentarer:

Martina sa...

Åh! Åh åh åh! GOD JUL kära! Du skulle ha fått ett fantastiskt sms om du bara hade behagat att ha en mobil och ett nummer, men det har du inte. Istället får du ett lite lamt inlägg i bloggen och hejdundrande godjuliefterskott nästa gång vi hörs på skype! Och när du kommer hem, då jävlar ska vi kramas! Tummis! Pussochkram, min jul har varit fin, fast med en hemsk sannhet inkörd i öronen ifrån australien om att en viss anna ifrån forna klassen har kommit in i gbg. Fan! Jaja, det tar vi sen. Nu ska jag tydligen äta mer julskinka. Njut av sommaren! Du är bäst!

Isak sa...

God jul, Pair!
Köpcentrat lät spännande otippat.
Jag vill också meditera i 10 dagar. Sjukt skönt, vore det.
Det ska jag göra när jag blir stor, vet du.
Hitta en stuga i Lappland.
Åka dit om semestern.
Bara kura.
Och kureras.
Skulle inte ens ha radio.

(Fast kanske).

God jul!!

Martina sa...

Åh, så fint, din mamma är söt och du också. Brås på henne skulle jag tippa. Hoppas julfirandet ikväll blir alla tiders! Och förövrögt var det just det där jävla läkarprogrammet hon har snyltat åt sig en plats på. Bajs!.