Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

måndag 1 december 2008

At this particular moment

Det händer för mycket just nu. Det är för mycket som snurrar i min skalle, som sker med människor i min omvärld. Det är fel tid på året nu, och även om hösten hittills varit många gånger mindre svart än tidigare höstar så kan jag inte bortse från faktumet till hundra procent. Hur mycket jag än önskar och försöker inbilla mig själv så kommer jag inte ifrån att jag har ett påtagligt behov av bekräftelse. Det håller inte att leva i en jobba-äta-sova-cirkel, jag måste hålla mig sysselsatt med något för att tankarna inte skall bli lika påtagliga. Och det är just det jag inte är - sysselsatt. Det är en av några saker jag inom en väldigt snar framtid kommer åtgärda. Jag måste ha någonting att göra, en plats att andas på, ett annat ställe. Har jag inte möjlighet att resa för stunden måste jag göra något annat, för att inte kvävas av min egen närvaro.


I övrigt så kommer jag precis som förra året att publicera mitt Soundtrack of 2008 i min bilddagbok, där jag dag för dag fram till den 24:e december lägger upp en låt som präglat mitt 2008. Hela projektet finner ni här.

Inga kommentarer: