Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

onsdag 24 december 2008

Hårt godis, mjuka paket

Så blev det alltså julafton till sist även i år, föga oväntat. Denna julen har gått ovanligt fort, julstämningen har inte varit överdrivet närvarande i ett regnigt och blåsigt Göteborg, men under tågresan hem igår var det någonting bekant som vaknade till liv. Någonstans mellan Uppsala och Avesta Krylbo där grönbrun åkermark började ersättas av ett frostigt och kallt, på sina håll snöigt landskap kände jag hur den välbekanta julkänslan yppade sig. Det var skönt att få komma hem, och att få komma hem till snö. I längden blir det väldigt mörkt och tråkigt med bara regn och blåst, lite snö som lyser upp tackar jag mer än gärna ja till.

De som troget följer min bilddagbok har nog inte lyckats undgå att ta del av min egen lilla variant av julkalender, där jag varje dag under december månad laddat upp mitt Soundtrack of 2008. Det består av 24 låtar som på ett eller annat sätt präglat mitt år, (av enkelhet) fördelat på tvåveckorsintervaller. Vissa låtar har jag lyssnat mycket på pga att de finns på nysläppta alster av diverse artister jag gillar, andra är gamla godingar med många år på nacken som jag för en period lyssnat intensivt på. Gemensamt för alla denna musik är i allafall att den präglat mitt år, och därmed kommit med på soundtracket för mitt år.


Som av en händelse så har jag, dels för att jag gillar blandband, och dels för att jag anser att bra musik är för bra för att inte dela med sig av, sammanställt till en blandskiva. Den ligger nu "ihoppackad" och tillgängliggjord för kära vänner, bekanta och avlägsna trevliga prickar att ta del av på denna sida. För att spara, gå in på länken och klicka dig fram till "ladda ner", därefter "spara mål som" där du efter eget huvud anger plats du vill att filen skall hamna på. Använd sedan Winzip, Winrar el. dyl. för att packa upp och ta del av min julklapp till er!

En liten bonus för detta soundtracket är fem stycken extra limited rare bonus tracks som inte finns med bland låtarna i min bilddagbok. Dessa låtar har pga hård konkurrens blivit bortprioriterade för respektive månad, men här unnade jag dem att vara med.

Kära vänner, nu ska jag slå in paket, lacka och rimma. Jag önskar eder alla en fröjdefull jul!

Inga kommentarer: