Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

söndag 15 mars 2009

Rastlöshet

Nackdelen med att vara sjuk är att man inte kan göra så mycket. Det finns så sjukt mycket som jag skulle vilja göra istället för att bara sitta inomhus en hel dag, men influensan hindrar mig rätt fett. Istället gör jag mitt bästa för att fördriva tid genom att surfa, kika på tv, film och spela poker. Inget skänker mig någon större tillfredsställelse, allt är egentligen bara en fråga om att få tiden att gå. Jag önskar jag kunde åstadkomma något kreativt eller konstruktivt, men när orken heller inte finns tillfullo är det svårt.

Dock tänkte jag spendera morgondag åt att planera semester. Allt som allt har jag 25 semesterdagar att placera ut, och inom dessa dagar hade jag tänkt få plats med bob hund*5, påskhelgen (för att åstadkomma mästerverk på hemmaplan inför försäljningen av huset), skolavslutningen, midsommar, PnL samt WOW. Ingen helt enkelt ekvation, men samtidigt måste jag fixa detta på något sätt. Somrarna då livet bestod av festivaler samt några dagars jobb känns väldigt långt borta. Men när det samtidigt innebär att åren inte längre är terminer, och jag har en större budget än 1050:- att röra mig med per månad så kan jag faktiskt svälja det.

Förövrigt så gillar jag att snön nu äntligen försvunnit igen. Och så är det sol, och hyfsat varmt ute. Inte för att jag för den sakens skulle varit ute, men ändå. Det verkar varmare, och det är bra. Våren nalkas.

(och detta var alltså i höstas.)

Inga kommentarer: