Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

fredag 6 mars 2009

Att våga lita på sina infall pt. II

I morse vaknade jag upp i Köpenhamn. Jag och min käre tågvärd Claes tog tåget tillbaks till Göteborg som gick 06:59 (prick) med slutdestination Göteborg. Dryga 4 timmar senare och ca 30 minuter försenade anlände vi såg till min hemstad, och jag blev mött av en 3 personer stark välkomstkommitté. Inte för att jag nödvändigtvis är så populär att jag utan vidare inbringar en 3 man (eller ok, 2 herrar och en kvinna) stark mötesgrupp, utan det var för att jag hade med mig en massa grejer som jag behövde assistans med... Menmen, det var angenämt att få lite sällskap från tåget, anyhur.

Så ja, jag kom in på jobbet, och upptäckte att mitt schema för de närmaste dagarna såg ut som - ledig. Åker en Köpenhamnsvända på onsdag, annars är jag ledig fram tills dess. En ledig helg på den ena veckan, följt av två lediga dagar i början på nästkommande resulterar i en fyradagars ledighet. 4 dagar kändes som en långhelg, och en långhelg fick mig att känna att jag helt omotiverat kunde boka en visit hos en syster i London. Eller ok, helt omotiverat vad det kanske inte, jag har ändå inte varit där sen våren -07 (innan Brännöfesten!), så nog var det ett tag sen alltid... Nåväl, imorgon eftermiddag går flyget, kommer hem på tisdag lunch. Men anyhow, lite mer än 3 dygn på med engelsk mark kommer bli riktigt angenämt.

Inga kommentarer: