Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

onsdag 25 mars 2009

Valuta för pengarna

Jag lär nog vara en av de mer oberäknerliga bloggarna. Inte konstigt att jag alltid håller mig kring 4-6 unika besök per dag, då jag inte bloggar tillräckligt intensivt för att behålla en större bloggläsarkrets. Å andra sidan skriver jag knappast för den stora massan heller, utan snarare för egen reflektion och för att personer omkring mig skall få läsa en massa skit jag naivt inbillar mig betyder något.

Borde egenligen sova sen länge, men musiken håller mig uppe. Dagen d har nåtts, och det var inte utan att jag skuttade fram igår, nynnandes på My little Pony's "Skipping down the street".




För det var verkligen så. Jag skuttade till jobbet, nynnandes på denna, sprudlande glad. Endast en dag återstod till dagen D, dagen jag väntat på sen jag först upptäckte bob hund i nian, senhösten 2003. Dagen då nästa album skulle komma att släppas. Folkmusik för folk som inte kan bete sig som folk beställdes igår natt från cdon, men jag är orolig om den kommer att komma på utsatt datum. Har dåliga erfarenheter av det här med releasedatum och cdon tidigare, så det känns lite nervöst.

Dock släpptes en sten från mitt hjärta då jag 00:15 upptäckte att nya skivan trillat upp på iTunes. Ingen väntan behövdes längre, och nittio välinvesterade kronor senare kunde jag så äntligen trycka på play och ånjuta det jag väntat på så länge. Och som det låter. Åtta år tycks verkligen ha förändrat herrarna hund, och det är helt klart ett mer synthifierat bob hund som möter en. Självklart är de som alltid lika underfundiga som alltid vad det gäller Thomas texter, men man känner igen det. Det är fortfarande samma bob hund, och det är bra. Jag borde egentligen gått och lagt mig för några timmar sen, men jag kan inte sluta lyssna. Det är detta som kallas valuta för pengarna, och ju längre jag lyssnar innan jag går och knyter mig - just det - destomer valuta får jag för mina pengar.


Möttes också av glädjebeskedet när jag var i full färd med att ladda hem nya skivan från iTunes, att jag så också slutligen uppnått dumhet. Och inte vilken dumhet som helst, inte den banalaste dumhet, utan ren och skär idioti. Jag har blivit antagen i Idiotklubben, blivit utsedd till en äkta idiot. Det är något väldigt fint, och något väldigt speciellt. bob hund-idiot.

Mer än så kan ingen bli.

2 kommentarer:

karin k sa...

videon är juuu härmis från bright eyeezzzz men gött att du nu är en official bob hund idiot!

Idiot-Maria/litemedvind sa...

Det är så kul att du har blivit idiot! Helt klart värd det är du.