Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

lördag 14 mars 2009

Sjukskriven

Ja, mitt hälsotillstånd fortsätter på den negativa halvan av skalan... När jag språkade med mor per telefon igår frågade hon om jag hade hosta (vilket jag inte hade), för i sånafall kunde det vara symptom på influensa. Och vad vaknar man då av i morse om inte - just det - hosta. Ringde och sjukskrev mig idag och imorgon, men det lär nog bli någon extra dag ändå... Känns så drygt, har hostat och snorat hela dagen, börjar bli riktigt less på detta... Dessutom kostar det ju litegrann att vara sjuk för en som inte bor hemma. 80% eller vad det nu är blir det jag får av det jag skulle ha tjänat, men jag har ju ingen dryg lön som det är redan nu, så det är ett riktigt nerköp med sjukskrivning.

Har heller ingen matlust, vilket suger. Körde till med lite storkok idag, eftersom det i kylen låg en falukorv med kort datum också... Efter halva processen inser jag att vi inte har nog med matlagningsgrädde, så M får ta över köket medan jag springer och handlar, för att sen komma tillbaks och finna fastbränt ris, fastbränd korvstroganoff, samt grynig korv i det.. Tanken var så god, men förutsättningarna var väl inte det bästa antar jag. Nåväl, det blev ett varsitt mål mat iaf, samt två matlådor gott så. Dock kunde jag knappt få i mig något pga bristande matlust, detta trots att jag inte käkat något sen pizzan igår (som var det enda jag åt då..), så jag fick spara det till aftonen.

M är på Ringön och dricker pilsner, jag sitter härhemma och rullar tummarna och njuter av stillheten. Slog på schlagern i slutminutrarna för att se vem som skulle hamna på löpet imorgon, opera minsann. Då har vi ju Finlands röster iaf. Men utöver Finland tror jag inte att vi kommer få många pinnar i Ryssland.. Men det är nog lika bra, så vi får ner fötterna på jorden igen. Vi ska minsann inte komma här och tro att vi är någonting...

Nu är det dock bara 10 dagar kvar tills bob hunds skiva släpps. Gött att Fantastiskt gick för över 31000, och därmed är den dyraste svenska skivan som sålts någonsin. Lyckad PR-kupp säger jag, oavsett vad andra anser att syftet är. För nog har det uppmärksammats alltid, och jag tycker att det inte tyder på någonting annat än att Martin Kann och bob hund har humor.

Inga kommentarer: