Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

lördag 25 juli 2009

..och framöver finner ni mig på Kaptensgatan.

Det går bra nu. Känns faktiskt helt okej, trots den intensiva tillvaron, mycket på grund av att jag har sån koll. Känslan jag hade när jag igår förmiddag gick från min kommande resekamrat Sven (hade tidigare på morgonen åstadkommit vaccinering, heja) och drog mot nya lägenheten. Eftersom våra pass för tillfället ligger på det kinesiska konsulatet här i Göteborg var vi oförmögna att ange passnummer och boka tågbiljetten som planerat igår, men vi diskuterade lite annat nyttigt, och löste pengafrågan. Resan är verkligen i högsta grad fysisk och på gång nu, det finns ingen återvändo, 14 september hoppar jag på färjan till Finland och börjar mitt äventyr. Känslan är rätt berusande, men jag gillar tanken.

Igår var en grym kväll, rumlade runt i trakterna runt järntorget för några öl tillsammans med Robin, kändes lagomt och bra. Vi köpte en öl för etthundratjugo kronor som vi delade på, och den kan nog vara en av de godaste öl jag någonsin druckit. Häftigt. Något som också var glädjande efter igår var det faktum om att jag nu har inte mindre än 9 lediga dagar att avnjuta, med ledig helg (inklusive väldigt mycket flytt) följt av en Emmabodafestival från tisdag till söndag. Peppen börjar smyga sig på. Måste bara komma ihåg att fixa sovsäck, annars är alla biffar kirrade. Det löser sig.

Idag stundar så en sväng förbi jobbet för lite fika (med hemgjord tårta!), därefter stundar en planerad visit på Liseberg tillsammans med DSB-folk och några från TC. Och såklart någon öl därpå. Grymt, var ordet.

(och ja, jag har faktiskt lite komplex för min blogg just nu. Jag prioriterar annat, och när jag väl skriver blir det mer igår, idag, imorgon, framöver-uppdateringar. Jag funderar visst på livets komplexitet och större saker än vilken ölsort man ska välja på fredagskvällen, men just nu har jag nog så mycket att tänka på ändå att jag inte riktigt hinner med allt. Men ja. Det kommer roligare blogginlägg bara flytten är över, jag lovar)

Inga kommentarer: