Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

måndag 27 juli 2009

Tre år sen sist.

När flytten går mig på nerverna (stressade som fan för att hinna få med mig allt tills sista bussen så jag kunde ta mig till det nya stället. Trots en tapper löpning (i vanlig ordning dessutom bör tilläggas. Dessutom kånkandes på en rullväska samt en liten pirra lastad med skrivare i kartong, högtalare i kartong, samt tält) hann jag se bussen åka iväg från hållplatsen. Jag kunde inte göra annat än att vänta om, och åter tvingas passera tonårstjejerna som satt ute och rökte, och som förväntat fnissade/började garva när jag efter en halv minut kom tillbakagåendes. Hade jag haft ögon i nacken hade jag skämts de ur mig.

Hursomhelst så fastnade jag här efter bussutflykten utan buss, då nästa buss går 05:10. Blir till att trängas med morgonpendlarna istället, festligt värre. Fann alldeles nyss av en slump en glad nyhet. En vän Spotifylänkade till Anna Järvinenes obehagligt sönderspelade Äppelöga, och därefter ledde det ena till det andra. Efter att ha varit inne på Christopher Sanders myspace (ni vet sångaren i Labrador-valpen [ingenting]) för att länka till den riktigt fina versionen av samma låt, då i duettform, kom det fram att J aldrig hört talats om [ingenting], i vilket tidigare nämnda artist varit sångare i. Självklart är jag tvungen att gå in för att länka till dem, och finner mer glädje nyheten att ny skiva (LP?) kommer i september (innan fjortonde, snällasnällasnälla) och att de kommer att göra E N spelning i sommar, och detta på Way Out West. Tack, säger jag.

3 kommentarer:

Martina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Martina sa...

http://open.spotify.com/artist/2Au2mS47rMRkqbU4XJqKMh
i say no more. eller, inte för att de är bäst i världen, men ganska sköna. helt enkelt. och för att jag lyckats förstå mig på spotify och bara det är ju en bedrift och något som kan behöva ett "i say no more"-konstaterande. punkt. (och förresten jobbar jag med att inte vara så dålig, och det går bättre. jag lär mig. bra grej.)

ps. första gången jag försökte blev det fel länk, så jag tog bort den för att inte skämmas. (pinsamt att skicka en länk till var spotify liggar på min hårddisk liksom...) nu ska det vara rätt dock. och inte skämmigt. puss. ds.

Per sa...

Åh, dessa hade jag glömt! Hörde "When the night feels my song" för några år sen, och den ligger nog ännu i detta nu på min hårddisk hemma i lägenheten. Schysst låt! Får kolla upp detta bandet mer! Puss pårej, ring mej!