Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

onsdag 14 maj 2008

Du sa att jag doftade kamomill. Remember?

Som att glömma en timme som passerade under en eftermiddag. Som att se tillbaka på en dag och någon säger "Åh, vad jag tyckte om det vi gjorde då!", och man förskräckt tittar upp, med ett ögonbryn uppe i pannan och en blick som signalerar förvirring, och man är helt oförstående. Va? Den timmen? Vad gjorde vi? Jag minns klart och tydligt vad jag hittat på idag, men jag har minsann inget minne av det som skedde under den timmen. Men det har alltså hänt? Eller har det det?

Att irra bort sig själv när förvirringen tar fart, och jag försöker att påminna mig om saker som skett, men ändå inte. Minns man inte så finns det inte. Har aldrig hänt. Eller har det det?

Förälska dig ofta, förlova dig sällan, och gift dig aldrig är några väl valda visdomsord som finns yppade i en låt av en välbekant svensk artist, och det låter som någonting som jag skulle kunna leva efter.

. _______________________ .


Var och kollade på en lägenhet idag. En ljus och luftig 3:a med kök inte långt från Wieselgrensplatsen, och med fönster åt tre väderstreck. 5500-6000 i månader känns rimligt, även om jag blivit naturligt snål av mig sedan jag betalar 2000 i månaden som det är nu... En djungel, detta med att leta bostad. Men som det är nu verkar det som att något är på kroken, och det lutar åt att det är on the Hising Island som min nya bostad kommer att ligga.

Inga kommentarer: