Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

lördag 10 maj 2008

Summer of 2008

Följande finns publicerat på bob hunds myspace:

09 maj 2008, 00:00

Gigs ... Message in Swedish

Hej

Sprid gärna vidare detta till alla ni känner (och om ni har kontakter inom media så kör iväg ett meddelade till dom också)

bob hund spelar på HELSINGBORGSFESTIVALEN 26/7

Dessutom gör vi två spelningar till

Mer info kommer när det blir officiellt


MVH

Marcus och bob hund

_____ . _____


Lycka och eufori är det nya svarta. Denna sommaren är det jag som kommer stå i Helsingborg och skråla om hur jag har kvar ett kort av far, hur jag tycker att väntan börjar bli lång, och att jag trodde att det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte hittar hem men det gör jag, tror jag. Sommaren 2008 kommer vara sommaren då jag för första gången fått se bandet vars storhet jag upptäckte den där vårterminen i nian, då de lägligt nog bestämt sig för att sadla om och börja sjunga på engelska under nytt bandnamn. Mina sommarplaner kommer att styras efter dessa spelningar, och jag kan inte låta bli att lite i smyg spekulera och hoppas på att de andra två spelningarna kommer att äga rum på Way out west respektive Roskilde.


Jag tycker att väntan börjar bli lång. Sommaren har bara börjat, men som den börjat!

_____ . _____


Imorgon kväll är det popklubb med bob hund-tema på Klubb Saturn mellan 21-02, och självklart jobbar jag till 22:50. Menmen. Den som väntar på något gott.

Nu ska jag gå och lägga mig, låta detta sjunka in, och vakna leende imorgon. Ja, så får det bli.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hur var premiären på saturn?

Anonym sa...

afton per,

det är grymt coolt att du skall springa göteborgsvarvet, helt galet men tappert som bara den. go, go! ännu bättre med bob hund- spelningen. hur mycket kostar det att se dem i hbg? hade varit schysst att se dem. hur är allt med dig, peran?

till hösten blir det konstlinje i minsta hålan önnestad, men jag tror att det kan bli schysst. tjugo minuters bussväg från k-staden. om mindre än tre veckor är min gymnasietid över, känns galet och jag tror att jag förtränger allt till någon annan cell i mitt huvud. dras med fetaste förkylningen och det kommer
jä-ävligt olägligt nu sista veckan innan betygen sätts. skall vara klar med två lite större grejor i skolan innan till fredag och mitt huvud dunkar, fullkomligt omotiverad. gah, holy crap. anyway, vi borde höras. jag minns dig och saknar ibland.
take care/frida

"There, there baby, it's just textbook stuff
It's in the ABC of growing up
Now, now darling, oh don't loose your head..."

"