Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

söndag 9 november 2008

Bakis-söndag

Som så många andra söndagar blev detta en lugn bakfyllesöndag. Har inte åstadkommit mer än en stunds filmtittande, en promenad till pizzerian, och häng vid datorn. Ska precis kasta mig över och lära mig kameran tänkte jag, jag ska lusläsa manualen till punkt och prickar tills jag kan fota i sömnen - är riktigt nöjd över mitt köp.

Gårdagskvällen tillbringades inledningsvis hemma och Albin och Robert, mycket trevlig förfest där jag kände alla som var där, vilket inte är jättevanligt för min del... Men senare bar det av till skoldisco, och på vägen till spårvagnen blev det lite smådrygt när ett gäng på 5-6 killar helt oprovocerat började mucka gräl. S hade redan blivit småsur (dock inte pga dem) och slängt en flaska i marken så glassplittret flög, och detta provocerade tydligen dessa herrar väldigt mycket. Sen hade Simon slagit på en bil också, och tydligen var det först en kille vars pappa ägde bilen (Visst...), sen var det någon mer som också hade denne pappas bil till sin agressions försvar (jojo, ni är bröder. Tjena.) Minsta killen av de alla (15 skulle jag tro, två huvud kortare än S) var nog den ettrigaste av dem. Han frågade S "Är du en kille eller tjej?", varvid han tog två steg bakåt och ställde sig bakom sina kompisar. Sjukt häftig. Tack och lov var det kvinnor med i sällskapet som kunde hjälpa till att resonera, och jag vill inte veta vad som hänt om A varit med och gått emellan. Sjukt onödigt bara, finns det verkligen inget mer spännande att göra på en lördagskväll än att söka bråk? Tragiskt, säger jag.

Kvällen i övrigt var trevlig, men som vanligt så var det förfesten som var trevligast (vilket nu även finns bevisat i en kandidatsuppsats), Skoldisco var trevligt men inte extra-ordinärt.

Denna dagen har varit seg och lugn, har egentligen inte hänt något alls. Menmen, bakisdagar är riktigt schysst emellanåt. Något som dessvärre inte är lika schysst är att mina nycklar försvunnit, i sällskap av ett par vantar som båda låg i min Gogol Bordello-kasse jag hade med mig till förfesten igår. Ringde Albin, men han hade visst inte hittat den... Jag fattar det inte. Hur kan den ha försvunnit? Jag hittade den inte igår när vi skulle dra in till stan, och den finns inte nu heller. Vad finns det för värde i den? WAH. Hoppas verkligen inte att den försvunnit, då blir jag galen...

I övrigt så värmde denna sida, som min syster tipsade om, min själ - en sida jag kan ägna timmar åt... http://www.gatukonst.se/index.php?page=all.php

(den här bilden däremot, den har minsann jag tagit här i Göteborg)

Inga kommentarer: