Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

tisdag 4 november 2008

Kyla, förkylning och fundering

Förkylningen har lägrat min kropp, och jag har sjukskrivit mig för första gången sen dagen efter Roskilde. Vill verkligen inte springa runt med en rosslig hals och rinnande näsa på tågen, även om min chef verkar tycka så. När han automatiskt frågar, då man ringer och vill sjukskriva sig, frågar ifall man har feber och hur förkyld man är, och gnäller sen över att det är många sjukskrivna nu, varför man tyvärr inte får sjukskriva sig om man "bara är förkyld". Bara?! Jag är inte den som dukar under i första taget, jag kan räkna antalet sjukskrivna dagar på jobbet på ena handens fingrar. Att många andra på mitt jobb verkar ha en rätt låg smärtgräns ska inte jag behöva lida för - eller?

Fick dock reda på att vi efter nyår troligtvis kommer att ha kvar några turer om dagen på SJ-tåg. Detta innebär även att vi kommer att köra hela vägen till Köpenhamn, och även ha övernattningar... Låter som att jag kommer vara kvar på TC ett tag efter nyår iaf.

Sen möttes jag av detta glädjebeskedet idag:

bob hund - ny skiva, ny turné

just nu håller vi på att spela in musik i malmö.

vårt album kommer 25 mars, 2009.

innan dess släpps en singel.

den 2 maj avslutar vi vår turné på Cirkus i Stockholm.

vi ses

mvh bob hund

PS. vi har inte så mycket mer att säga just nu. därmed gör vi ingen press för tillfället. men självklart ger vi intervjuer lagom till skivsläpp och turné. först då har vi mer konkreta saker att berätta.

resten av turnén ser ut så här:

20-Apr DK Aalborg - Studenterhuset
21-Apr DK Aarhus - Voxhall
22-Apr DK Köpenhamn - Lille Vega
23-Apr SWE Malmö - KB
24-Apr SWE Lund - Mejeriet
25-Apr SWE Skövde - Valhall
27-Apr NO Stavanger - Folken
28-Apr NO Bergen USF- Rökeriet
29-Apr NO Trondheim - Samfundet
30-Apr NO Oslo - Rockefeeler
1-maj SWE Göteborg - Trägårn
2-maj SWE Stockholm – Cirkus

Hemsidor:
www.bob-hund.com
www.myspace.com/bobhundofficial

Speldatum:
LÖRDAG 2 MAJ - CIRKUS, STOCKHOLM

Biljetterna till konserten släpps den 7 november, kostar 270 kr+ serviceavgift och säljs via Ticnet, www.ticnet.se, samt lokala Ticnet-ombud. Bokade biljetter kan lösas ut hos valfritt ATG-ombud.

Åldersgräns: 13 år.

Aktuell pressbild finns att hämta på
www.aeglive.se/press.

Låter som att det kommer bli en galet fin vår.

Inga kommentarer: