Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

måndag 23 februari 2009

Berest, belyst, djupfryst

Ibland imponeras jag av min egen fantasi vad det gäller inläggsrubriker. Att efter en drös "Stockholm", "Malmö" och "Köpenhamn"-inlägg bryta av med en klatchigt halv-rimmande lek med ord kan knappast anses vara något annat än genialiskt.

Dagarna förflyter, och jag med dem. Har varit norröver, besökte Östersund för första gången i mitt liv. Trevligt att få se lite riktig vinter. Mindre trevligt att resan dit tillbringades på ett tåg med 320 sittplatser (varav noll stämmer med de biljetter som bokats) och 400+ resenärer... Så ja, det är spännande att jobba på tåg vissa dagar kan jag lova. Dock lider jag mer för resenärernas skull än för egen del, eftersom många betalat dyra pengar för en service som inte motsvarar förväntingarna. Klart det är jobbigt för egen del as well, när jag t.ex. inte kan gå runt i tåget och servera som det är meningen, men jag räknar ändå med en del skit iom jobbet, så för mig är det inte lika big deal.

Utsikt från hotellrummet i Östersund

I övrigt rullar livet på som brukligt. Jag är förkyld (som alltid), jag har en skral ekonomi. Den köpfria månaden bröts dessvärre av ett måste-skivköp på tradera, men jag antar att det var värt att pröjsa en helkväll på Kellys åt en kollega med de skivor jag lägrat. Fick dock reda på att jag kommer få 25 betalda semesterdagar med en rätt schysst semesterersättning, så mig går det ingen nöd på.

Nu väntar jag bara på solen, värmen och våren som tycks ha gått och gömt sig igen sedan vi fått några centimeter snö (vilket förvandlas till slask ungefär samtidigt som den når backen..), men snart. Inte långt kvar.

Dessutom blir det hemfärd torsdag-söndag - ska bli grymt skönt att komma hem några dagar. Att jag sen kommer få jobba häcken av mig på hemmaplan med sälja hus-utrensning, det får jag leva med. It has to be done.

Inga kommentarer: