Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

söndag 15 februari 2009

Dekadens-söndag

Idag har det varit en sedvanligt lugn söndag. Inte gjort sådär överdrivet mycket, tagit det lugnt, städat, lyssnat på musik. Känner mig seg, vilket nog inte är sådär överdrivet konstigt eftersom jag sov till halv 3. Typiskt mig, sova bort ännu en söndag... Har bara känt mig seg och omotiverad idag, inte känt mig taggad till nånting. Jag vet inte om gårdagen inverkat någonting på det, men det var ju knappast en afton som gjorde mig supertaggad.

Det var som när jag diskuterade med R idag, jag är helt enkelt förtjust. En kväll som inte motsvarat förväntningarna säger nog mer om ens förväntningar än om kvällen i sig. Jag hade en trevlig kväll after all, även om den inte riktigt blev som jag föreställt mig.

Nu i veckan kommer jag åka första vändan upp till Östersund och vända, det blir sannerligen spännande... Efter förra veckans övernattningsmaraton med tre övernattingar fördelade över sex dagar känns det skönt att kunna vara en del på hemmaplan och varva ner, samt kurera min efterhängsna förkylning. Jag behöver verkligen struktur i livet om jag ska börja kunna applicera en hälsosam livsstil på mig själv, något jag saknar i nuläget. Dock är det så svårt att skapa vanor och återkommande händelser när ens schema varierar från vecka till vecka.

Nej, jag vet inte jag. Jag undrar hur länge jag kommer befinna mig kvar på det här jobbet, innan jag tar mig vidare mot något som kan utveckla mig lite mer som person - jag har verkligen fastnat. Passerade i dagarna 1½ år i Göteborg också, och därmed lika lång tid på Trafikcaféer. Känns väldigt udda, att jag bott här i 18 månader, och att jag fortfarande har en skrämmande lik vardag nu som för 1½ år sen. Har det inte hänt någonting på vägen alls?

3 kommentarer:

Sanna sa...

Hej hej hej!

Jag kan inte svara på frågan. Är det en kuggis?

Sanna sa...

Just det, jag snodde en bild från din LastFM-sida. I sann pirat-anda kanske.

Sanna sa...

Ja precis, det fanns ju bara en fråga i inlägget och den kunde jag inte besvara. Jag hade visserligen kunnat svara "du har blivit 1,5 år äldre".

Oh yeah? Fan vad schyst! Du som har sån grym koll på dem kanske kan tala om när och från vad den kommer? Själv har jag i alla fall en 8-bitarströja, det är inte heller så pjåkigt!