Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

tisdag 24 februari 2009

Sick and tired

Jag har svårt att med ord beskriva hur trött jag är nu. Borde egentligen lägga mig och sova nu, men sitter här istället, för trött för att röra mig ur fläcken. Borde egentligen fixa en matlåda tills imorgon, men sitter här istället, för trött för att röra mig ur fläcken. Orken har liksom gått ur mig, efter tidiga jobbmorgnar och lite sömn. Dock har vi ändrat lite i turerna på jobbet nu, så att man tack och lov har en timmes rast i Göteborg om man åker dubbla vändor (antingen Gbg-Halmstad-Gbg-Ängelholm-Gbg eller Gbg-Ängelholm-Gbg*2). Detta är mycket positivt både för ekonomi och hälsa, eftersom detta kan främja lite sundare leverne, bland annat genom att man har möjlighet att ta med matlåda. Känns schysst faktiskt, ska man sakta men säkert ge sig på detta med att förändra dåliga vanor känns det skönt att det finns förutsättningar på jobbet för det hela.

Ska dessutom ha elev imorgon, inget jag planerat, men fick reda på det hastigt och lustigt igår, så det fick bli så. Hoppas det är en trevlig prick jag får med mig.

Dessutom slog jag på stort och klippte mig idag! Spontant, och väldigt annorlunda. Blev rätt stor skillnad... Men jag tokgillar.

..och Blge torsdag afton-söndag kommer bli toknice, kan jag lova. Kort, intensivt, urrensning av pojkrum och lite fylla på det, så har vi en weekend i Dalom af rang.

1 kommentar:

Anonym sa...

Asch, vad ar val en weekend i blge nar inte jag ar dar? Inte dirket nagot av rang skulle jag vilja pasta.. (haha, va fult det dar blev utan ringar :D pasta, mackaroner, spagetti och nudlar tack!)

En weekend i Sydney later daremot som nagot av rang. Sarskilt en weekend i Sydney ihop med mardi gras paraden. WOW! Med lite tur har jag resan fixad imorgon... :P