Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

tisdag 28 oktober 2008

Get me away from here, I'm dying

Ja, titeln på dagens blogg är redan tagen, men det skiter jag i. Har varit en rätt lugn dag för mig, åkt till Växjö och vänt trots att jag egentligen borde ha varit ledig. Men eftersom T satt in mig på totalt 27 timmar denna veckan (jag har kontrakt på 37 timmar i genomsnitt) och han missat min ledighetsansökan och satt in mig på en 10-timmarstur (som jag var tvungen att ta bort) på torsdag när jag ska tatuera mig hade jag bara 17 timmar på schemat. Så ja, jag erbjöd mig att ta ett extra pass idag bara för att få lite extra timmar.

Dock har jag funderat en massa idag. Funderat på resor och vänskap och planer och mål och sysselsättning och livet i största allmänhet. Om vad jag är idag, vad jag är idag jämfört med för ett år sen, vad jag är om ett år, vem jag är, var jag är, vad jag gör, vem jag eventuellt är med, och hundra frågor till. Mycket orsakat av en underlig typ som känner för att dra till Nya Zeeland lite hastigt och lustigt. Lägg det i kombination till att du hör av en gammal vän som du inte pratat med på minst ett halvår som läser überseriös internationella relationer-utbildning i Uppsala som hon kom in på med 2.0 i gymnasiebetyg, och du har ångest i en liten låda. Jag insåg att Göteborg är ett substitut för en vettigare sysselsättning, Trafikcaféer är en anledning till att skjuta upp beslutet om livet en månad till.

Jag avundas verkligen de som vet exakt vad de vill bli, vad de ska bli, och vad de ska plugga för att bli det. Själv bor jag i Göteborg, jobbar och dricker öl. Jag vill ha en plan. En idé om mitt liv, ett åtgärdspaket för mina närmaste år. Ska det vara så svårt??

Inga kommentarer: