Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

söndag 12 oktober 2008

Lugn bakis-söndag

Gårdagen var mycket angenäm, om än den var kantad av misslyckanden. Tänkte tvätta på morgonen, men tog lite för lång sovmorgon. När jag väl gick till tvättstugan vid 5 över 10 hade en tant (som hängt i tvättstugan i väntan på min "walk over" - efter en timme får vem som helst tvätta på den bokade tiden om den som bokat inte dykt upp) precis börjat tvättat. Mötte M vid tåget (efter att ha missat 2, nästan 3 bussar) vid halv 3, och gick och låste in bagage. Vi var hungriga, så vi gick till Göteborgs bästa sushi-ställe. Stängt på lördagar. Tog en vända på stan, tänkte köpa té. De hade stängt. Tänkte köpa ett par vita converse jag kollat på, och sett att de rear ut till halva priset på Reddevil - slut. Skulle in på systemet och investera alkohol - stängde vid 3. Skulle till Pusterviksbiljetter och hämta ut biljetter - stängt. Skit också. Vi åkte hem till Högsbohöjd och skulle bara handla lite käk innan vi drog hem. "Kyckling, ris och wok, det blir bra". Glömde koka ris, glömde köpa kyckling, satte på woken först av allt, och fick ta kött istället. Fanskap.

Menmen, efter en lätt måltid började kalaset. Efter ett tag droppade lite kära kollegor och vänner in, och det var ett riktigt trevligt sällskap som begav sig mot Röda Sten och månadens Skoldisco. Väl där var det lite dimmigt, har inte hundra koll på exakt alla som hängde med hela vägen och vilka som bangade... Menmen, jag och M skiljdes åt framåt småtimmarna, och pga en död mobil för hennes del blev det några oroliga timmar innan vi återsågs idag vid halv 1. Eftermiddagen spenderades i Nordstan, och några timmar senare tog vi trötta bussen hem till Pennygången igen.

Helgen har varit rolig, och nästa helg kommer också bli minnesvärd med familje-gathering och Art Garfunkel i Lisebergshallen. Sjukt att jag inte träffat min Londonsyster sen studentveckan i våras, och dessförinnan ett år sen vi sågs. Ska hursomhelst bli sjukt kul att träffa alla.

Har dock haft en klump i magen idag igen. En sån där jobbig klump som bara ligger där i maggropen och gör sig obehagligt påmind. Gillar inte att den har en tendens att dyka upp när jag som minst anar det, utan att jag riktigt vet varför den finns där. Någon sorts oro, över något jag ännu inte vet. Förkylningen har dessutom slutit sina kalla armar runtom mig, så jag sitter här och snörvlar och har allmänt andningsbesvär. Lite småjobbig söndag (om än i trevligt sällskap), även om bakfyllan var lindrig - förkylningen är nog för att ta knäcken på mig...

1 kommentar:

Mary sa...

Det var en rolig helg, indeed!