Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

lördag 11 oktober 2008

V

Nej Marcus, jag tänker inte döpa om bloggen till "sluta röka-bloggen", trots att den för stunden handlar mycket om mitt projekt att sluta med skiten.

Det känns som att det bara blir värre och värre. Detta var värsta dagen hittills. Jag har sett rökare här och var, och i Växjö kändes det tomt. Vad gör man i Växjö, i väntan på att nästa tåg ska komma? Jo, man röker. Vad gör man i Göteborg, när tåget äntligen har kommit fram? Jo, man röker. Vad gör man när man är ute och pimplar pilsner? Jo, man röker. WAH! Måste man röka så jävla mycket?!?!

Idag var första dagen jag riktigt saknade ciggen. ÅH vad gott det vore med en cigarett. Men icke. 5 dagar avklarade, more to come....

Imorgon kommer M, och det kommer bli så sjukt kul. Efter en snabb vända på systemet väntar hemvändning och vidare in till stan, och efter en eftermiddag i de centralare delarna finns det inget annat än fest och sentimentalitet som väntar. Pepp som aldrig förr, längt längt. Jag har saknat dig.

Inga kommentarer: