Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

måndag 24 augusti 2009

It all comes back to Friday.

Igår var fint, som good old qualitytime, catching up och reunion med lika good old K, vilken jag inte sett på alltför länge. Konstaterade att hon blivit en trygg vän sen jag flyttade till Göteborg. Sporadiska träffar till trots kändes det ändå awesome att träffas och diskutera livets jävlighet över en senlunch.

Idag så, dagen hittills har varit en tämligen effektiv dag.
  • Ringde och avbeställde SJ Prio Mastercard (impulserbjudande, utan egentliga fördelar)
  • Träffade Sven, handlade kuvert, gick till ett låst Mongoliskt Konsulat, postade slutligen passen för visumansökan
  • Var till tandläkaren i Högsbo
  • Beställde ICA-kort

..och detta innan klockan ett, effektiviteten slår sannerligen baklängesvolter av rekord. Heja mig! Enda tabben var att jag inte hörde mig för när jag bokade tid hos tandläkaren för en sista rutinkontroll innan resan (här skulle jag kunna skylla på mor som uppmanade mig att ta tag i det hela medan jag fortfarande hade gratis tandvård, men dum som jag var tänkte jag inte på att jag inte längre är skriven i Västra Götalands län, där det är fri tandvård upp till 22, utan numer officiellt bor hos mor och far utanför Borlänge. Jag tar på mig den, men det var några jobbiga minuter när jag väntade på att få betala (FÅ BETALA?! Jag ska bannemig ha betalt för minutrarna av obehag och plackskrapning...) och i mitt huvud hörde henne mumla något om 800. Tack och lov var det bara i mitt huvud.), vilket i slutändan ledde till att jag surt fick punga ut med 480 kronor. BLÄ. Lär bli matlåda och ett fåtal andralångöl de kommande två veckorna.

Satt också uppe till kvart över två i natt och sorterade musikbiblioteket. Igår kväll var jag hos bäste herr M och lånade ca 10gb musik, som för att kompensera det vaacum som ekat i min iPod det senaste halvåret. Kände därför att det var på hög tid att jag fick ordning på bygget, organiserade, rättaggade, omplacerade, malplacerade, slängde. Sagt och gjort. Nu kan mitt musikbibliotek närmast liknas vid det mest skinande blingbling-Mercedesemblem mänsligheten sett. Fattas bara att lägga in musiken jag fick från M, sortera, omtagga, synkronisera, städa i iTunes, tagga rätt, döpa om, slänga dubletter, osv... Perfektionisten inom mig jublar dagar som dessa, nu får den något att bita i igen. Hurra.

Nu väntar något i matväg, och sen en Ängelholmsvända. Efter att jag varit till banken och gett mor en fullmakt åt mitt bankkonto såklart. Effektiviteten vet inga gränser idag.

Inga kommentarer: