Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

onsdag 4 november 2009

Flerdimensionell resplan.

Ena dagen finner jag mig harmonisk med livet och tillvaron.
Andra dagen tanker jag att jag var lite val optimistisk nar jag planerar restid.
Tredje dagen gillar jag sallskap och ar ratt tillfreds med livet.
Fjarde dagen undrar jag vad det var som fick mig att tanka sa stort.
Femte dagen gor jag upp en lista pa allt jag ska gora och astadkomma nar jag kommit hem.
Sjatte dagen skriver jag ett brev om saknad.
Sjunde dagen tanker jag pa den forflutna veckan, och funderar pa vad som komma skall under de narmaste dagarna.
Attonde dagen diskuterar jag livets komplexitet med en framling over en kopp kaffe.
Nionde dagen dricker jag billig ol och diskuterar hur enkel tillvaron pa resande fot ar.
Tionde dagen gor jag upp planer.
Elfte dagen ar jag forsjunken i min ipod och med min skrivbok.
Tolfte dagen traffar jag nytt ressallskap och omformulerar mina planer for de narmaste dagarna.
Trettonde dagen aker jag pa utflykt, och funderar pa ekonomin.
Fjortonde dagen befinner jag mig forsjunken i funderingar pa hur mycket pengar som gatt at under den senaste veckan.
Femtonde dagen sover jag lite for lange, och gar vilse i gamla kvarter i en frammande stad.
Sextonde dagen ater jag lite dyrare an planerat i underhallande sallskap, och byter hostel.
Sjuttonde dagen tanker jag.
Artonde dagen lurar jag mig sjalv, och kanner mig valdigt nojd.
Nittonde dagen funderar jag pa hur jag bast, billigast och mest upplever landet.
Tjugonde dagen skriver jag mail.
Tjugoforsta dagen ar en resdag.
Tjugoandra dagen utforskar jag en ny stad, och finner den jag just lamnat monstruost stor i jamforelse.
Tjugotredje dagen slutar jag tanka pa vad jag egentligen gor, forsoker ta saker lite som de kommer, och inser att det har faktiskt ar nuet, och att nuet faktiskt ar javligt fett nar jag tanker pa det. Jag kommer pa mig sjalv med djupa tankar, skriver ner tankarna pa papper, stanger boken och tar mig i kragen. Det blir sannerligen en flerdimensionell resa nar man reser mer an till destinationer. Det ar valdigt pafrestande pa samma gang, men det ar anda nagot som jag vill. Jag kanner ett behov, och det ar liksom inget jag sjalv kan paverka, saledes ar det bara att go with the flow. Jag spelar svar, men det kanske inte bara ar spelat, nar man upplever sig sjalv for svar for en sjalv att forsta. Go with the flow. Gilla laget, njut av nuet. Imorgon ar en ny dag. The best is yet to come. Jag tror jag lever i en klyscha. Men jag tror jag gillar det.

3 kommentarer:

karin sa...

jag väntar på ett mail från dig käre du! hoppas att allting är bra med dig!

Isak sa...

all great geniuses är manodepressiva.

Isak sa...

kul att läsa bloggar, alltså.
jag gillar det.

bloggbloggibloggblogg.