Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

söndag 1 november 2009

Lat det krossade glaset yra.

Kvallens kombinationserbjudande:
Paradisforsvunnen omvarldskontakt i samklang med en klump i magen, omslutet av en patrangande kansla av att vilja krakas. Alltsammans serveras tillsammans med billig ol som bast avnjuts pa plaststolar i valtrafikerad vagkorsning.
Alltsammans till priset av endast nagra timmars patrangande tankeverk.
Passa pa, endast idag!


Kanslan av att vilja krakas, som jag vet inte alls ar sa illa, egentligen. Det ar inte olen. Det ar inte en san kvall.

Kanske ar det just det faktum att det ar forpassat till periferin som gor marks sa val. Imma pa rutan. Ur fokus. Vener och artarer som pumpar mer an bara blod, kanslan ungefar som efter for manga koppar kaffe. Koppla bort, koppla av, oformogen att disconnecta. Gar inte att varja sig.


Att balansera pa en knivsegg, men att finna sig. Att bestamma sig for att dansa tills fotterna bloder, for att finna att allt som finns under fotterna ar krossat glas. Fortsatt dansa sa pumpar adrenalinet, fortsatt annu mer sa domnar fotterna. Langsamt. Kanske inte sa javla smart. Men jag vill ju dansa.
Och kisar jag ser jag stjarnor bland kristallerna.

Dissar fornuftet, det som skvallrar om samtiden. Det ar inte langre sunt. Fran och med nu kor vi pa kansla.

2 kommentarer:

Martina sa...

Hejochhå det här var fint skrivet. Jag önskar att jag ännu hade mitt språk kvar och kunde använda så där fina ord jag också, göra sånna där meningar. Men jag har inget språk längre, jag är bara enkla förklaringar på ett intetspråk, på en blandning av allt. Men du har ett fint spåk och det tycker jag om. Fortsätt så, och dansa! Dansa dansa dansa! Som den där smöriga Ronan Keiting sjunger (jag råkade höra honom igår): when you get the choice to sit it out or dance, I hope you daaaance! Så gör det, för allt i världen, som att det inte fanns någon morgondag, som att ingen såg dig, som att alla klyschor i världen är sanna. Precis så. Det är sunt att leva.

Isak sa...

det är coolt när man klarar av att dissa illamåendet.
då har man kontroll, alltså.