Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

söndag 29 november 2009

Kriget.

Det tar att standigt slass. Hur konstigt det an ma lata blir jag fysiskt trott av att fundera, sa ar det just det jag upplever. En utmattning. Fysisk anstrangning, anledning till att jag tillater att vissa dagar mer eller mindre forblir tankelosa. Liksom, helg, ledig dag. (en impuls far mig att bara vilja skriva LOL har, men jag star emot. Inte.)

Vissa dagar ter sig allt sa sjalvklart, en annan dag kan allt vara raka motsatsen. Insag igar att jag onskade att jag last filosofi pa gymnasiet. Funderar pa det nar jag bladdrar i Lunds pdf-katalog over framtiden. Lund eller Uppsala. Eller Goteborg. Framtiden ar oviss, men jag har hort att det ovissa ar pa min sida, sa det gor liksom inget. Eller jo, det vore javligt skont att ha den dar spikade vagen och veta allt, men om jag hade vetat vilken vag det vore skulle jag sakerligen redan befinna mig pa den. Istallet finner jag mig mitt i ett aventyr, pa jakt efter nasta. Standigt vidare, standigt nanting nytt.

Finner mina egna ord genom andras. Edith Soderstrom. Ani Difranco. Lewis Carrol's "Alice i underlandet", Gregory David Roberts' "Shantaram". Den senare stracklaste jag, 940 sidor pa 7 dagar. Fruktansvart bra bok, ska lasa igen.

Men jag fann Scandinavian Bakery har i Vientianne, och aven om jag inte visste att jag saknat det kande jag mig verkligen varm inombords nar jag avslutade dagens lyxfrunch med en lussebulle. Pa battringsvagen, typ frisk. Aker norrut om tva dagar nar jag fatt mitt Thailandska visum. Nagot nytt.

7 kommentarer:

Sanna sa...

Kämpa på! Alla processer kommer resultera i nåt så djävulskt ljust borta vid horisonten. Det är skitjobbigt att bygga ett större hus utan att riva det gamla först! Jobbigt men sant. Se det som en dynamisk process. Du kämpar jävligt bra!

Btw är lussebulle toklyx i år. Saffranspriset ligger på ungefär 80 kr/gram här, pga svår missväxt i Iran.

Per sa...

Demolera, bygg upp. En byggarbetsplats, det ar vad det ar...

Shit. Hade ingen aning om missvaxten. Har iofs begransad koll pa nyheterna i Sverige as well, men jag hade inte hort nagot om missvaxt i Iran. Ser plostligt en syn framfor mig med bittra svenskar som gnaller pa att saffran ar sa javla dyrt...

Sanna sa...

Äsch, vi klarar oss. Den här julen kommer ändå förhoppningsvis tvinga fram betydligt mer fantasi i de svenska köken nu när julskinkan kommer förvägras av betydligt fler människor än vanligt (hoppas jag). Om du följt de svenska nyheterna kanske du sett Djurrättsalliansens avslöjande av vanvården i den svenska grisindustrin. Förra veckan var helt SJUKT pepp. Nyheten slog ner som en bomb. Heja heja. Heja!!!

Per sa...

Tank, jag har inte jattestor koll, men det har jag iaf lyckats konstatera. Troligtvis bitvis genom dig, men det star att lasa pa sina hall. Javligt bra genomslag pa det hela, och aven om jag inte foljer debatten ar det uppenbart att det saval provocerar som engagerar manga. Valdigt bra grej, oavsett. Sjukt bra att kampanjen fick en san genomslagskraft, bade for grisarna och DRA. !!

Per sa...

Oavsett; det ar iaf en debatt som det nastan ar konstigt att den inte blossat upp forran nu. Det har liksom knappast varit nagon hemlighet vad som ligger pa bordet till jul, sa att saga.

Sanna sa...

Den har gjort betydligt mer än att provocera och engagera. Swedish Meats VD avgick t o m på grund av den! :)

Martina sa...

Haha, så praktiskt det är att läsa kommentarsdelen av folks bloggar. Mycket bättre än att låtsas att jag läser aftonbladet på nätet, för så långt som till att låtsas kommer jag inte ens. =jag har noll, NOLL!, koll på vad som sker i världen i allmänhet och sverige i synnerhet, nyheterna når inte längre fram till mig mer än förstasidan på VG (typ aftonbladet, fast på norska) som jag hastigt stressar förbi påväg till föreläsningar om hud och embryologi. Men se här, här får man läsa skrämmande saker om att det inte blir julskinka till jul! Typisk aftonbladet rubrik! Och jag som har glatt mig så, sedan jag inte fick någon förra året. Men bra med lite uppdateringar om läget i sverige. Det här med bloggar alltså, praktiska grejer. :)