Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

lördag 14 november 2009

Fraga mig inte varfor, men det har var det jag dromde for ungefar en vecka sen.

Jag dromde jag att jag plotsligt kommit hem igen.
Att jag vaknade upp och insag att jag var i Sverige igen.
Att jag gatt tillbaks till mitt gamla jobb, och insag att en klasskamrat fatt en befordran jag egentligen inte ville ha.
Att min systers pojkvan hjalpte pappa som hade problem med datorn.
Att min syster blev glad att se mig.
Jag hade Obama som granne.
Vi hyrde ut ett rum till honom pa var gamla gard.
Han hade inget varmvatten, men han klagade inte.
Jag visade honom en bastu han kunde satta igang nar han fros.
Han blev glad.
Han var trevlig.
Du fanns i periferin.

3 kommentarer:

Isak sa...

Pratade han engelska? Eller kunde han svenska? Tänker mig att det måste ha varit bra att drömma att du var tillbaks. Då kan du liksom starta hela resan på nytt, nu. När du varit hemma en stund.

karin sa...

man ska inte säga saker man drömmer, då händer de ju inte! vem vill inte ha obama som granne liksom.... saknar sig SOMINIHELVETE. framförallt nu. jag har också skrivit ett jobbigt mail och vågar inte öppna det. så jag svarar på ditt istället.

Martina sa...

åh, jag vill också drömma att jag har obama som granne. lät fint.