Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

måndag 9 november 2009

Sammanfattning av nagra dagars anteckningar.

Reser vidare, ryggen mot staden och nasan i riktning mot nasta aventyr. Har vagen klar och utstakad, men snitslarna gar igenom okand terrang. Trodde aldrig jag skulle kanna den isande kylan pa dessa sydliga breddgrader, men den ar pataglig. Ingen Gore-Tex som skyddar.

Jag kande kanslan, jag svar. Ostadiga hander. Har sett filmen alltfor manga ganger, en kamera som snurrar runt, runt, riktad mot centrum. Byter perspektiv, forsoker se saker fran en annan vinkel. Samma film.

Skadar satelliter som fortsatter sin bana, planeterna langs sin konstanta vag runt solen. Samma himmel ovanfor. Foljer strommen, go with the flow, i det stora hela liknar det anda mest en smekning.

Låter gåtorna förklara,
som att viska hemlisar under anförandet.
Pusselbitarna bildar ett mönster.

3 kommentarer:

Isak sa...

Fint formulerat. Var är du nu nånstans? Jag kan ju kolla resdagboken. Ska nog göra det strax.

Martina sa...

Du är kryptisk min vän. Väldigt kryptisk. Men på ett fint och storartat sätt. Jag tycker om kryptiskt, när det uttrycks såhär.

Du har sannerligen inte drabbats av det där bristande språket jag fick av ett resa, du snarare utvecklas. Fint.

Per sa...

Isak - Per ar fornarvarande i Hue, ungefar mitt i landet. Aker till Laos den 12e da mitt visum gar ut!

Martina - jag gillar det battre sa.