Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

söndag 7 juni 2009

Dagenefterdagenföre

Huvudvärk tycks vara temat för dagen. Gårdagen som helhet var fin, med picknickfestival på eftermiddagen tillsammans med K, R, L och ytterligare ett gäng trevliga människor. Det enda egentliga framträdandet jag egentligen såg (annat än passivt från en filt, med trevligt umgänge och ölihand) var David Fridlund, som verkligen berörde . Efter att ha missat Emmaboda nollsex har jag varit rätt bitter över att jag aldrig hann se David & the Citizens, eftersom de splittrades hösten samma år. Men ja, en riktigt fin konsert var det, bara honom och hans fru Sara Culler. Skulle tydligen flytta till USA inom kort, så detta verkade vara det sista framträdandet i Sverige på väldigt länge. Köpte skiva, gick därifrån sprudlande glad. Träffade lite andra fina vänner till R, och efter lite häng med dem drog vi därifrån. Via en snabbvisit för att hämta öl och ombyte hamnade vi till sist på ett ovanligt lugnt skoldisco. M kom dit ungefär samtidigt som vi, så vi blev ett tappert gäng som hängde runt. Lugnt, men trevligt. Sjukt antiklimax på kvällen bara, men det är ett kapitel i sig.



Dagen idag har spenderas vågrät, gick upp och fixade grötfrukost med banan och ett glas juice, och gick och lade mig igen. Balkongen är öppen, men jag är inte på humör. Lite bakfull, lite tankfull, lite allt. Jag ids inte.


Har i allafall åstadkommit något idag, raderade sentomsider mitt twitterkonto. Känns onödigt att ha kvar kontot om det enda som postas där är nanobloggsinlägg, eftersom jag har det kontot kopplat till twitter. Så. Borta. Alltid något.

Imorgon stundar packning och Stockholmsresa. Längtar som en tok, behöver variera min tillvaro. Med semester som främsta sysselsättning så ligger tillvaron öppen för mig, och några dagars Stockholm känns ungefär ganska precis som det jag behöver just nu. På torsdag sen bär det norröver mot Falun och student. Det blir fint.

Inga kommentarer: