Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

fredag 5 juni 2009

Idag firar vi..

1) att våra kära grannar i sydväst (fiskare?) har nationaldag. Hurra!
2) att jag nu jobbar sista dagen innan några av mina semesterveckor börjar inta tillvaron. Hurra!
3) att jag blir sprudlande glad över att se att min kära Anna Daneberga (även jag kan skriva ut namn), eldsjäl och (enda, men likväl) representant för 365 Riga, är dagens gästbloggare på 365saker. (Alltså, vi firar att det är hon som är gästbloggare, inte att jag blir sprudlande glad, eh..) Hurra!
Jag unnar mig även att parantesfira lite...
(4) att Anna tar studenten idag. Hurra!
(5) att Sanna har tentat färdigt, och därmed avverkat ännu ett års studier. Hurra!

samt eventuellt
(6) att jag idag skriver ut alla namn som berörs i bloggen. Hurra!
(7) det jag glömde att fira idag, anmärk vad det nu skulle kunna vara.. Hurra!


I övrigt är Danmark, sånär som på en överfull centralstation, öken. Nationaldag = Allt stängt. Det är nästan så man ser sånadär western-buskar blåsa över gatorna. Nästan. Snart bär det norröver igen, till semestern och friheten. Hurra!

3 kommentarer:

Martina sa...

Ah, jag var i Danmark en gång på Långfredagen = tråkigaste dagen i mitt liv, typ. De vet verkligen hur man stänger ett helt land.

Förövrigt glömde du att fira att det idag bara är 16 dagar kvar tills jag kommer hem till Sverige! Tjohoo!

Sött inlägg i övrigt, saker borde firas/uppmärksammas sådär lite spontant oftare.

Sanna sa...

Tumme ut! Håller med Martina, fint inlägg. En poäng.

MEN. Jag väntar spänt. Varför firar dansken just den 5 juni??

Per sa...

Danskarna firar sin 5 juni för att de den 5 juni antog sin första grundlag, på danska kallad grundlovsdagen.

Bannemig.