Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

söndag 7 juni 2009

Dubbel tvekan

Jag hamnar här igen
Har försökt ta tag i mig själv och skapa en vettig sysselsättning hela dagen
diska
städa
packa
promenera

men hamnar åter här

Det är svårt att sätta ord på känslor just nu
Reflektioner över allt
Tankar på annat håll
Kommunikation
På två håll

Jag fick kommentaren
att jag skriver diffust
Men saker är lättare att skriva om
när man inte kan ta på dem
när man skriver såhär
och låter orden förbli
diffusa
Obestämda
Svävande

När jag inte kan fånga orden självmant
låter jag orden förbli flygande
och nöjer mig så

Den som berörs
blir berörd
och förstår
Resten
förstår så gott det går


Jag far imorgon
Och det ska bli skönt
verkligen
Jag behöver semester

(ett sånt här lättsmält inlägg är nog det enda jag kan få ur mig just nu)

Inga kommentarer: