Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

onsdag 3 juni 2009

Sick of being tired

Vaknade med ett ryck imorse (efter knappt 4,5h sömn, trots en ambition på åtminstone 6-7...) vid 06:10 och flög upp ur sängen. Visste att jag skulle vara på jobbet och börja fem i halv, och inom några sekunder var jag i full färd med att kolla busstidtabeller, och hade signal slagen till Minitaxi för att boka en bulle fortast möjligt.

- Godmorgon, sade M.
- Lite väl god, svarade jag stressat. Har försovit mig som fan.
- Började du inte 07:25?

Började nämnligen 06:25 igår, och hade vaknat före alarmet. Med en puls strax under 200 kunde jag glatt lägga mig och tryna igen. Har verkligen sovit sjukligt lite

Dagen i övrigt har erbjudit jobb, rätt mycket att göra. Ett stort gäng danska pensionärer, några pratiga småbarn, väldigt många pendlare. Ombordpersonalen hade utbildning idag också, vilket resulterade i att det på 2 av de 4 tåg jag jobbat på idag funnits 4 tågvärdar. Mycket trevligt faktiskt, eftersom det då är ganska höga odds att det finns något guldkorn.


Träffade en fin duva idag också. En rätt ung sak, troligtvis bara några månader på nacken. Spatserade runt på perrongen i Ängelholm och var nyfiken typ, verkade lite för närgången för sitt eget bästa. Tillät sig fotas på kort avstånd. Fint.

(jag tror han gillar mig)


Med två dagar kvar till min semester smygstartar (har sjukt spridd semester som sagt, men 3 dagar före midsommar gör att jag inte kan ta ut segern tillfullo riktigt..), och motivationen är inte på topp. Verkligen tvärt om, menmen. Köpenhamn * 2 så är det klart för denna perioden. Känns som att jag bara vill snabbspola fram till typ måndag då jag får njuta av det ljuva livet några dagar, och bara trivas. Sen hem till Borlänge och Falun och student och flytt och bal och öl och häng med fina människor som jag fortfarande definerar som ettor och så. Blir nog fint.


Dock är det något jag inte förstår mig på, och det är folks fascination över Svennebanan-låten. Visst, den fastnar. Den fastnar som fan, när jag igår tvingade mig igenom halva låten eftersom jag ville ha belägg för att kunna säga att jag tyckte den var skitdålig och mena det till 100%, sagt och gjort, och det tog mig halva dagen idag innan jag slutade nynna på svennebananramsan. Som sagt, det är verkligen som att komma här och påstå att Boten Anna är en riktig dänga, att den svänger och är en riktigt fin bit. Usch.

Nej, jag ska bannemig gå och lägga mig inom en snar framtid. Måste bara skriva klart en grej, och spåna lite mer kring ett fint projekt jag tänkt skrida till handling med inom kort... Har lite att klura på. Lovar att återkomma om det blir något fint åstadkommet en vacker dag. Jag lovar.

Inga kommentarer: