Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

torsdag 11 juni 2009

Hemma. Hemma?

Det blir lätt så, att när man är uppehållen av en fin syssla kommer bloggen i skymundan, av förklarliga skäl. Prioriteringar kallas det, och det känns faktiskt rätt naturligt. Är nu inne på vecka ett av totalt 5 semesterveckor som kommer att avnjutas under sommaren. Första dagarna har spenderats på bästa möjliga sätt i Stockholm, med exceptionellt fint häng sen i måndags. Lyckokick. Fin sak.

Idag tvingades så semesterledighetstillvaron obarmhärtligt att flyttas till nordligare breddgrader, och jag är således åter hemma i Dalom för en näst sista visit på det jag fortfarande kallar hem. Känns verkligen sjukt att leka med tanken att det som under hela min uppväxt varit hem, likväl under min mors, morfars samt morfars fars uppväxt, inom mindre än en månad kommer att tillhöra någon annan. Inte att det är några hard feelings över det hela, klart det känns trist att det går ur familjen, men som så många gånger har jag svårt att ta in det. Gården går ur familjen, vilket känns lite sorgligt. Samtidigt gör vetskapen om att det är en lantbrukare från grannbyn som kommer att ta över gården att det hela känns ganska okej trots allt, likaså att denne kommer att starta ekologiskt jordbruk. Det kvittar hur många gånger jag går igenom dessa tankebanor, slutsatsen att hem om en månad inte kommer ha samma definition som den haft hittills i mitt liv skrämmer mig lite.

Imorgon väntar student och fint umgänge, och resten av helgen lär till största del spenderas med diverse flyttsysslor. 3 veckor, tiden tickar. Galet.

Inga kommentarer: