Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

lördag 13 juni 2009

Pojkrumsavyttrande

Efter lite för många timmar spenderandes på att läsa igenom gamla dagböcker, lite för många kärleksbrev slängda, lite väl mycket småsaker sparade, och lite för mycket nostalgi för min smak, har jag nu äntligen arkiverat min sista kartong med grejer från mitt kära pojkrum. Känns sjukt skönt att äntligen ha det värsta avklarat, att imorgon bara kunna hänge mig till packning och städning. Och ja, som hinten avslöjar så befinner jag mig i skrivande stund hemma (hemma hemma, det jag idag definerar som hemma kommer inte att vara hemma om två veckor. Hemma-hysteri, och galet hela grejen, vi släpper det) i Borlänge, och har varit här sen i torsdags.

Imorgon stundar så södergående tåg för mina steg, och landar enligt planen i Göteborg vid tio om allt går vägen. Därefter väntar två hektiska dygn, innan jag förhoppningsvis landar i en varm famn någonstans i Stockholmsområdet. Vi får se, jag måste överleva också.


Igår var det student och galej i Falu stad som stod på agendan. Tack och lov höll sig regnet borta under de tidigare timmarna av dagen åtminstone, men under ytterligare ett glas rödvin hemma på Mirjas studentskiva kunde jag inte mer än konstatera hur regnet börjat droppa mot rutan. Regnet kom sen att hålla i hela eftermiddagen, kvällen och natten, och var något av en fet partypooper. Menmen, fick improvisera istället. Efter fint häng hos världens finaste student bar det så vidare hem till Marcus en sväng, innan vi tog oss in till stan på jakt efter fest. Efter en sväng uppe på Kvarnberget, och en lite längre sväng ute i Boysenburg hamnade vi via Harrys till sist på Rådhusgården, vilket nog var det bästa med kvällen. Ingen toppenafton, men avslutningen var onekligen höjdpunkten, eftersom man faktiskt stötte på lite bekanta människor.

När jag sen skulle hem sällskapade jag med två falufristudenter, hoppade på en full 53'a innan jag spontant, hastigt och lustigt bestämde mig för att slänga mig av bussen vid rusta, och pallrade mig hem till Marie istället. Galet, humor, och skitroligt på sitt sätt. Dessa fylleingivelser... Idag när jag så skulle hem tänkte jag ta första bussen. Klockan var satt på 06:55, bussen gick 07:15, jag vaknade 09:10. Bussar en gång i timmen, avgång kvart över, dålig grej. Sprang, sprang, sprang och sprang hela vägen till Östra Hamngatan, allt för att få se en buss åka iväg. En timmas spenderades innanför dörrarna på ica, med en Mer Krusbär (köp inte den! Ville ha en päron, den var slut, krusbär var bannemig inte god...) och tidning som sällskap.

Nåväl. Nu kan jag ärligt säga att jag verkligen behöver sova. Sagt och gjort. Pojkrumsavyttrandet är nästan gjort nu, ska bara klippa navelsträngen. Sen jävlar. Ut i livet.

5 kommentarer:

Sanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sanna sa...

Haha! Du skulle behöva en sån Clocky-väckarklocka som springer ifrån dig, i nån form av party edition...

Sanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sanna sa...

(förlåt, det var jag hela tiden, förlåt att jag använder ditt kommentarfält till mina dumheter)

Per sa...

Haha, bakfyllesömnen är nog den djupaste, så jag är rädd att de enda som skulle väckas av den vore min omgivning... ;) Marie, som jag sov hos, upplyste att telefonen ringt som fan iaf. Alltid något.