Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

torsdag 4 juni 2009

En dag med (hittills outnyttjad) kapacitet

Förutsättningarna för att idag ska bli/vara en grym (eller åtminstone fin) dag är rätt goda ändå. Solsken, 4 timmar i Köpenhamn, semester (typ) på lördag, och konkreta vackra planer därefter följande dagar. Därför är det lite dåligt att jag

1) vaknar skittrött, om än i god tid, eftersom jag (trots grymma ambitioner) inte hamnade under täcket förrän efter midnatt
2) inte åt någon frukost (vilket jag iofs inte brukar, men som jag bestämt mig att ändra på)
3) inte fick någon nyckel med mig ut till tåget (vilket jag iofs inte kunde påverka eftersom det inte fanns några nycklar att ta med...)
4) glömmer handdatorn inne på basen, något jag inser när jag väl kommit ut till tåget och det är 4 minuter kvar till avgång
5) spiller en kaffeslatt ur en kunds kopp som han ville ha refill på.

Känns lite drygt när jag känner från start att den här dagen har potential. Nåväl, inte ens halva dagen har gått, jag ska strax ut i Köpenhamn, käka och fota lite tänkte jag. Blir nog fint.


Sitter och slösurfar runt bland diverse bloggar, och hamnade som så ofta bland de olika 365-sidorna. För oinsatta så är 365saker.se alltså ett projekt som startades av Navid Modiri, och som nu har pågått i ungefär ett halvår. 365saker startade som en fin idé, men har nu spritt sig som ringar på vattnet och blivit någon variant av folkrörelse. 365 Malmö, som jag fastnat i för stunden, har bland annat gjort mycket enkel streetart med bl.a. pärlplattor.
Upptäckte även igår att min kära gamla skolkamrat A ligger bakom 365 Riga. Häftig insikt, och sjukt kul! Inspirerar som fan, och responsen på det hela tyder på att det finns väldigt många människor som aldrig får utlopp för sin kreativitet...

Inga kommentarer: