Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

måndag 4 december 2006

The cold swedish winter.

Okej, jag hamnade i träsket till sist. Men nu är det så.


En kväll i fredags, som förflöt relativt lugnt och städat, kan i efterhand åtminstone klassas som godkänd.

Jag hade fest, och 20 personer tackade nej samma dag. Fördelen med att bjuda in 50 personer på fest.

3 drickautspillningar, en seriös diskussion om musik med en person jag åkt buss med i över 2 år utan att säga någonting till, 3 personer i ett litet badkar, en överförfriskad punkare, några sms med en vän, och en massa ölburksplock senare var tillställningen över.

Allt som återstod var jag och min gode vän Marcus, och två däckade par på övervåningen.
Jag sade godnatt till Marcus, och gick in till mig och lade mig. Efter bara ett par minuter gick jag upp igen. En stunds glädje, en kittlande känsla i maggropen. Jag väckte Marcus och visade honom.



Jag såg norrsken.


De flesta kvällar jag är hemma under veckorna gör jag samma sak innan jag går och lägger mig.
Släcker ljuset, kikar ut genom fönstret.


För första gången på ett år såg jag norrsken. Jag blev glad.


___




Kvällen efter var det Falu stad som gällde, efter en stunds tvekan.
Jag och Marcus mötte upp i Falun.
Ja missa bussen med en minut, det gör mig ingenting.

Efter en trevlig promenad, och en stunds vilsenhet, kom vi fram.
Första intrycket - 80% hiphopare, 80% killar, känner typ 6-7 pers...


Efter ett tag artade det sig.
En full kommunist.
En betydligt nyktrare punkare.
En för kvällen trevlig feminist.
En vänster-moderat-poppare.
Lite bra musik emellanåt.


Kvällen slutade med att jag och Marcus gick hand i hand med vänster-moderat-popparen och skrålade bra musik i Falunatten.

Efter missade bussar hamnade vi i ett kallt rum hemma hos Anna.



She said "shhh

please be quiet

I know you don't want to

but please deny it"


Natten blev till morgon, minuter blev till timmar.
Jag frös, men det struntade jag i.


06:15 - sömn
06:45 - Alarm.
07:00 - En promenad med Marcus in till stan, för att hennes föräldrar inte skulle märka något.


Kvällen blir till natt, och jag sitter hellre här än ligger och tänker.
Här är musiken min vän. Tack, Jens.



oh take me some place decent
where we meet up with your friends
where the people are pleasant
where the music never ends



1 kommentar:

Martina sa...

Det är ju alla radhopp som gör hälften av stämningen i dina texter, ändra inte på det! Det är ju den stilen på texter som är så sköna att läsa.